עלייה של 18% בתאונות הדרכים וזינוק של כ - 13% בטווחי הנסיעה מובילים את חברות הביטוח לעלות את מחירי פוליסות ביטוח הרכב - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

עלייה של 18% בתאונות הדרכים וזינוק של כ – 13% בטווחי הנסיעה מובילים את חברות הביטוח לעלות את מחירי פוליסות ביטוח הרכב

ביטוח רכב

עד אוקטובר 2021, כבר עלה מספר ההרוגים בתאונות דרכים בכבישי ישראל על מספר ההרוגים אשתקד ב – 18%. מספר תאונות הדרכים הקלות עלה גם הוא, ומספר הרכבים החדשים עלה ב – 37.9% נכון לספטמבר השנה, ביחס לשנה שעברה. הנתונים האלה מגדילים את הסיכוי לתאונה, קלה או חלילה קשה – ומשפיעים על מחירי ביטוחי הרכב.

שנת 2020, במהלכה התמודדנו עם סגרים וצעדים לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, התאפיינה בירידה בהיקף השימוש ברכב ממונע. לאחר שמבצע החיסון נחל הצלחה ונתוני התחלואה צנחו, חזרנו לשגרה, אנחנו נוסעים יותר ועליה במספר תאונות דרכים, בדרגות חומרה שונות, היא תוצאה מצערת של שינוי זה. שבוע הבטיחות בדרכים חל בשבוע האחרון של חודש אוקטובר והפעם מסתבר שמאז תחילת השנה חלה עליה של 18% במספר ההרוגים בתאונות דרכים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לפי נתוני משרד התחבורה טווחי הנסיעה גדלו ב – 13% בתקופה זו לעומת שנת 2020. לאור הנתונים הללו, שוקלות חברות הביטוח להעלות את מחירי הפרמיות לביטוחי רכב.

מחירי הביטוח היו אטרקטיביים עד חודש מאי השנה

בחודש יוני מחירי פוליסות ביטוח רכב עדיין היו נמוכים בכ – 2% ביחס לרמות המחירים של ביטוחי רכב בחודש יוני 2020, אולם כבר אז ניכר שהחלה מגמה של התייקרות. כך למשל לפי מדדים של חברות המשוות בין מחירי ביטוח רכב , המחירים בחודש יוני התייקרו בממוצע ב – 1.3% ביחס לחודש מאי. מגמה זו נמשכת וכעת כבר אין ספק שמי שצריכים לחדש את ביטוח הרכב שלהם, ברוב המקרים, ימצאו עצמם נאלצים לשלם מחיר גבוה יותר מזה ששילמו בשנה שעברה.

למשתנה תאונות הדרכים השפעה משמעותית על עלות ביטוח הרכב

מספר תאונות הדרכים הגבוה השנה השפיע מאוד על מחירי ביטוח הרכב – ולא בכדי: שיעור עולה של תאונות רכב הוא נתון מצער מאוד, ולצד זאת הוא גם משפיע על עלויות וגובה התשלומים של חברות הביטוח למבוטחים שלהם, והופך את הפוליסות במחירים הישנים – לא משתלמים לחברות הביטוח.

אם כן, אנחנו רואים שבמחצית הראשונה של שנת 2020 שוק ביטוחי הרכב התאפיין בתנודות מחירים וחוסר וודאות לקראת הבאות – והנה, במחצית השנייה של השנה, כאשר היקפי השימוש ברכבים חוזרים לרמתם בימי טרם משבר הקורונה והסגרים – ואף עולים על רמה זו, בכ – 13% על פי נתוני משרד התחבורה. בנוסף, מספר תאונות הדרכים מאמיר בהתאם לעלייה בהיקפי הנסיעה. בתוך זמן קצר, וכצפוי, ניתן לזהות מגמה של עליות במחירי הפוליסות לביטוח רכב.

משתנה נוסף המשפיע על רמת המחירים הוא מספר כלי הרכב החדשים שעולים על הכביש.
שילוב של כמות גדלה והולכת של כלי רכב חדשים ויותר אנשים שבוחרים להשתמש ברכב הפרטי על פני תחבורה ציבורית פירושו עומס תנועה גדל והולך. עומס התנועה ואופי השימוש ברכב של הנהג הישראלי גורמים לעליה בתאונות הדרכים, משתנה המשפיע מאוד על מחירי פוליסות ביטוח הרכב. לא רק מספר התאונות הקשות עולה – במהלך חודש אפריל נרשמה, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עליה של 14% במספר התאונות הקלות, תאונות כאלה גם הן מהוות אירוע ביטוחי ומאלצות את חברות הביטוח לשלם פיצויים.

ביטוח רכב עבור דגמים מסוימים מתייקר יותר

מפילוח של פוליסות ביטוח הרכב לפי דגמים עולה כי ישנם דגמים עבורם הביטוח התייקר בשיעור חד יותר מאחרים וישנם דגמים אצלם הביטוח אפילו ירד. הונדה ג'אז היא רכב פופולארי בישראל, בעלי רכב כזה נאלצו לשלם ביוני 2021 מחיר גבוה ב – 2% מזה ששילמו ביוני 2020, ביולי המחיר הוסיף לעלות כך שפוליסה שעלתה בשנת 2020 2,934 שקלים עלתה, ביולי 2021, כמעט 3,100 שקלים. עבור סיאט איביזה נרשמה התייקרות דומה מ – 3,536 ל – 3,700.

היו דגמים עבורם עלות הביטוח דווקא ירדה, כך למשל במקרה של קאיה פיקנטו, מחיר פוליסת ביטוח עבור דגם זה הינו נמוך בשמונה אחוזים ביחס לשיאו בשנת 2020. ברוב הדגמים המגמה מעורבת עם חודשים של עליות לצד חודשים של ירידות אולם באופן כללי כבר ניתן לקבוע שהמגמה היא של התייקרויות כך שמי שצריכים לחדש את פוליסת ביטוח הרכב שלהם בחודשים הקרובים יכולים לצפות לשלם מחיר הגבוה ב – 2% עד 4% ביחס למחיר ששילמו בשנת 2020.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן