ענקית הביטוח AIG - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

ענקית הביטוח AIG

חברת ביטוח

שם: דור אסף

AIG  (סימול AIG) האמריקאית, היא אחת מחברות הביטוח הגדולות בעולם. כאשר שוויה של החברה מוערך כיום כ-40.71 מיליארד דולר ומחיר למניה עומד כיום על כ- 46.73 דולר. והכנסות החברה השנה עומדות על 43.75 מיליארד דולר. והחברה נסחרת כיום בבורסת NYSE החברה מעסיקה כ-90 אלף עובדים

קצת היסטוריה על החברה

סיפורה של חברת הביטוח  AIG מתחיל בשנת 1919 בשנחאי שאז הקים יזם אמריקאי צעיר בשם, קורנליוס ונדר סטאר סוכנות ביטוח קטנה בשם AAU. עקב כישורי המו"מ של ונדר הוא זכה לאישור לפעול בשנחאי בתחום הביטוח הימי בשטח פעילות של סין, כאשר אף חברה זרה לא הורשתה לפעול שם לפני כן. מאז שנחאי הפכה למרכז הביטוח הבולט במזרח הרחוק.
עד סוף שנת 1926 חזר ונדר לאדמת ארה"ב ופתח סניף משגשג בעיר ניו יורק בשם AIU. כאשר עד שנות הארבעים של המאה העשרים הפכה לחברת הביטוח הדומיננטית ביותר במדינות אמריקה הלטינית. בשנות החמישים ונדר הקים עוד שתי חברות כמרכזי שליטה AIUO  ו- AIRCO, כאשר החברה עברה עוד כמה גלגולים ותהפוכות עד שנת 1969 כאשר הקימה AIRCO  חברה בשם American international group inc (AIG). כאשר עם הזמן חברת AIG  השתלטתה על שאר החברות לחלוטין והפכה לענקית בענף הביטוח הבינלאומי.

איך עברה השנה החולפת על החברה

כמו לכל המשק בארץ ובעולם גם על חברת AIG  עברה שנה מטלטלת עקב משבר בקורונה אשר בחודש ינואר 2020 מחיר המניה של החברה היה 50.26 דולר למניה. אך לאחר כחודשיים בלבד מחיר המניה נחתך כמעט בחצי ועמד על כ- 24.25 דולר למניה. אך לאחר חודש מרץ הנו יכולים לראות שיפור מגמה בצורה חיובית שבין חודש אפריל לחודש יולי המניה עלתה בצורה יפה שכאשר בחודש יולי מחיר המניה עמד על כ-32.14 דולר. כמובן שהתבצע תיקון כלפי מעלה לחברת  AIG וכיום מחיר המניה עומד על כ-46.73 דולר למניה. כאשר השינוי השנתי עומד על כ-57.23%.

השלוחה הישראלית של AIG

AIG  היא השלוחה בישראל לתאגיד הענק האמריקאי AIG. עיקר פעילותה של החברה בישראל היא מכירה ישירה של ביטוח אשר בשנת 2015 החברה חצתה את רף ההכנסות של מיליארד שקל.
השלוחה הישראלית של תאגיד הענק הוקמה לראשונה בישראל בשנת 1996. ונחלקת לשלוש קטגוריות עיקריות שהם אגף ביטוחי רכב ודירה, אגף ביטוח חיים ובריאות ואגף ביטוח תאונות אישיות. במדד השירות של משרד האוצר בין שנת 2013 לשנת 2019 החברה אגיע למקום ראשון בתשלום תביעות, כאשר שהשירות לטיפול בתביעות מהווה כ- 40% ממנו.
בשנת 2019 השלוחה הישראלית הרוויחה כ- 177 מיליון שקל, אך מנגד בשנת 2020 החברה הרוויחה "רק" 103 מיליון שקל, כאשר החברה נפגע כתוצאה ממשבר הקורונה העולמי.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן