נזקי מזג האוויר מוערכים ב-260 מיליארד דולר - Keynes

מזג האוויר ועולם הביטוח – נזקי מזג האוויר מוערכים ב-260 מיליארד דולר

נזקי מזג האוויר מוערכים ב-260 מיליארד דולר

מה עוד לא נאמר על השינויים במזג האוויר, והאסונות הצפויים לנו אם לא ניקח אחריות ונשנה הרגלים?

רק בישראל לבד, בשנת 2020, דובר על נזקי מזג אוויר לחקלאים בשווי של מעל 300 מיליוני שקלים, פי שתיים יותר, ביחס לנזקי מזג האוויר לחקלאים בשנה שעברה.

בעולם כולו נזקי מזג האוויר נמדדים במיליארדים רבים: שריפות, שיטפונות והצפות, סערות, בצורת חריפה שפקדה את דרום ארה"ב, ועוד ועוד.

בשנת 2020 לבדה, נזקי מזג האוויר נאמדים בשווי כלכלי של מעל 260 מיליארדי דולרים.

מעניין לציין כי רק כ – 30% מכלל הנזקים הללו כוסו על ידי ביטוחים. ייתכן שהגיע הזמן לקחת בחשבון אסונות טבע ושינויי מזג האוויר, בפוליסות הביטוח שאנחנו שוקלים לרכוש.

אילו ענפים נמצאים בסיכון הגבוה ביותר להפסדים כלכליים עקב אסונות מזג אוויר?

על אף הקדמה, הטכנולוגיה והזינוק המטורף של חברות הסטארט אפ בשווי המצרפי העולמי, סקטור החקלאות הוא עדיין מהסקטורים הבסיסיים בצריכה ובכלכלה, והוא, כמובן, הסקטור הנפגע בצורה המיידית והחריפה ביותר במקרים של שינויים קיצוניים של מזג אוויר.

כמעט כל יבול הוא רגיש לשינויי טמפרטורה ומתאים ביותר לגידול בעונה מסויימת בשנה, על פי מזג האוויר הממוצע בה וכמויות המשקעים.

הצפות, שיטפונות, בצורת, כמויות גשם גבוהות מן הרגיל או עומס חום רב, ברד או שריפות מקומיות – כל אלה משפיעים באופן דרמאטי על הגידולים.

מה שמעניין לציין הוא ברחבי העולם, מעל 75% מכלל הגידולים אינם מבוטחים, כך שהנזקים הכלכליים לחקלאים פרטיים במקרה של שינויים במזג האוויר, שהופכים נפוצים יותר ויותר, הוא פשוט בלתי נמנע.

עוד סקטורים שהם חשופים במיוחד להפסדים בעקבות שינויים במזג האוויר, הם למשל סקטור התיירות והבילויים, סקטור האנרגיה המתחדשת והקלינטק, ובעקיפין סקטורים נוספים הכרוכים בעבודה בשטח, כמו למשל בנייה, כרייה, וכדומה.

הגיע הזמן לשקול ביטוח נזקי מזג אוויר

גם בישראל, הסובלת מנזקי מזג אוויר במקרים של בצורת, שיטפונות והצפות, משקי בית פרטיים שמתמודדים עם נזקי מזג האוויר פונים לא אחת לכיסוי ביטוחי.

למשל, במקרה של נזקים למבנה, לאחר שיטפון או שריפה, ביטוח מבנה מכסה את הנזקים באופן חלקי או מלא (זה נקרא ביטוח קטסטרופות או ביטוח אסונות טבע).

במקרים של נזק לרכב, רק ביטוח מקיף יכסה את הנזקים ואף ידאג לרכב חלופי אם הרכב שלכם בתיקון.

ביטוח נגד נזקים לעסקים בשל שינויים במזג האוויר הוא פחות מקובל בארץ.

החקלאים בישראל מוזמנים לבטח את היבולים שלהם מפני נזקי מזג האוויר דרך קרן קנט (קרן לביטוח נזקי טבע) אולם רק כ – 50% מהחקלאים בארץ מבטחים את היבולים שלהם.

על פי נתונים שהקרן מפרסמת מעת לעת, עיקר הנזקים ליבולים בישראל בשנים האחרונות בשל ההתחממות הגלובלית (במהלך 2020, הנזק נאמד בכ – 30 מיליוני שקלים) ובשל לילות הקרה בחורף.

ביטוחים חדשים שמכסים יותר, בפחות כסף

ביטוחים נגד אסונות טבע ונזקי מזג האוויר יהפכו ככל הנראה בשנים הקרובות הכרחיים, במיוחד עבור עסקים שחשופים להשפעות השינויים במזג האוויר.

במקרים כאלה, נרצה לראות ביטוחי קטסטרופות מודולאריים, שיאפשרו לבתי אב פרטיים ולבתי עסק לבחור את הכיסויים הרצויים להם בעלות מופחתת ובקבלת פוליסה ממוקדת לכיסוי בהתאם לתחום העיסוק

פוליסת ביטוח פרמטרית היא פוליסה חדשנית בשוק הביטוח בכל העולם, והיא מאפשרת קבלת שיפוי כספי מטעם חברת הביטוח שלכם גם ללא הוכחת נזק, באופן מיידי כאשר התביעה עומדת בפרמטרים כמו מיקום גיאוגרפי ותחום עיסוק.

זה אומר, שעסק חקלאי באזור הצפה או שיטפון, יקבל פיצוי ביטוחי מיידי גם בלי להגיש תביעה או לצלם את הנזקים בעקבות מזג האוויר הקיצוני.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן