בא לשכונה בחור חדש:  ERM באה לשנות את כללי המשחק בביטוחי הרכב - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

בא לשכונה בחור חדש:  ERM באה לשנות את כללי המשחק בביטוחי הרכב

ביטוח

אינשורטק, קבלו את המילה האחרונה בתחום איסוף נתונים וביטוחי רכב מודולאריים: אפליקציה קטנה וחכמה מבית ERM, החברה שהביאה את "איתוראן", תאסוף את כל המידע אודות השימוש ברכב, הנהגים ואירועים חריגים כמו תאונות – ותשלח את כל המידע לחברות הביטוח. באמצעות המידע, ניתן יהיה לקבל הצעה לביטוח מותאם אישית, לפי אופן הנהיגה והקילומטראז'. "האח הגדול" מגיע לחברות הביטוח, וכל הפרטים, לפניכם.

חברת ERM הוקמה בשנת 1985, והיא מספקת ציוד טכנולוגי משלים לעולם הרכב, במיוחד פריטים שמשפיעים על ניהול הסיכונים הכרוכים בהפעלת הרכב. אולי המוצר המוכר ביותר של החברה היה ה"איתוראן": מתקן קטן המבטיח איתור קל של רכב שנגנב. שמה המלא של החברה הוא Ituran Location and Control ltd. ומנייתה נסחרת בנאסד"ק (NASDAQ: ITRN).

ניסיון של 35 שנים בתחום הפעלת רכבים פרטיים וציי רכב מאפשרים כיום ל – ERM לפתח מערכת העשויה לאפשר שיטות חדשות לעריכת פוליסות ביטוח רכב תוך שיפור מצבם של חברות הביטוח כמו גם של בעלי הרכב ומי שנוהגים בו.

חברות הביטוח מעוניינות לקחת בחשבון מאפיינים שונים של שימוש ברכב

תחרות בענף ביטוח הרכב מניעה חברות ביטוח לתור אחר דרכים באמצעותן הן תוכלנה להביא בחשבון מאפיינים שונים של מי שנוהגים ברכב כמו גם דפוסי השימוש שנעשה בו כדי לאפשר להן להציע פרמיות מותאמות אישית במחיר תחרותי. בעידן בו ניתן לאסוף ולהשתמש במידע רב זיהו בחברת ERM הזדמנות לפתח אפליקציה שתאפשר העברת נתונים בזמן אמת אודות זהות הנהג ואופן השימוש ברכב. נתונים כאלה, ככל שהם נצברים בידי חברת הביטוח, יכולים לשמש ליצור התאמות במחירי פוליסות הביטוח לרכב.

בתחילת דרכה, לפני 35 שנים, עסקה ERM בעיקר בפיתוח ומכירת מוצרים המתריעים על פריצה לרכב, פתרונות למניעת גניבת רכב או לפחות איתורו המהיר לאחר שנגנב. ברבות השנים, עברה החברה לפיתוח פתרונות ניהול ציי רכב תוך שילוב מערכות IoT (Internet of Things) ברכב עצמו ובפריטים הקשורים אליו. האפליקציה החדשה שחברת ERM השיקה לאחרונה עשויה להביא עמה מענה לצרכים של חברות ביטוח רכב המבקשות ללכת לקראת לקוחות העושים שימוש ברכב באופן המקטין את הסיכונים הכרוכים בכך, כמו למשל סיכון לתאונה עצמית, מעורבות בתאונה, בלאי גבוה או גניבת הרכב.

איסוף נתונים אוטומטי וחכים, באמצעות אפליקציית StarLinx

חברת ERM מפתחת במקביל אפליקציה המכונה StarLinx ורכיבי חומרה שונים אשר יחד יאפשרו איסוף אוטומטי של מגוון נתונים אודות אופן השימוש שנעשה ברכב מסוים. אם כיום חברות הביטוח אינן יכולות לדעת בדיוק מי נוהג ברכב או לקבל מידע על דפוס השימוש שנעשה בו הרי שבכוחם של המוצרים החדשים מבית ERM לשנות את התמונה. בחברה יודעים לספר שאת האפליקציה ניתן להוריד בקלות לכל מכשיר קצה המופעל במערת הפעלה Android או iOS. רכיבי החומרה אינם מצריכים התקנה כלל או שהם מחוברים בקלות למערכות שכבר מותקנות ברכב. השימוש באפליקציה וברכיבי החומרה יאפשר לחברת הביטוח לדעת מי נוהג ברכב בכל רגע נתון, כיצד נהג ברכב, באלו מהירויות ולאיזה מרחק, לקבל התרעות בזמן אמת על אירועים חריגים כמו תאונה או תקלות, ועוד.

חוקי המשחק בעולם ביטוח הרכב משתנים

נראה שהמידע שמוצרי ERM החדשים יכולים לספק לחברות ביטוח רכב בכוחם לחולל שינוי של ממש בחוקי המשחק בכל הקשור לקביעת מחיר פוליסת הביטוח והיקפה. הדיווחים המפורטים יאפשרו לחברת הביטוח לקבוע רמת סיכון אישית לכל נהג כמו גם רמת סיכון כוללת לשימוש ברכב מסוים הנמצא בבעלות פרטית, בבעלות חברה ושבו עושים שימוש נהגים מסוימים. באמצעות הנתונים שייאספו ניתן יהיה לחשב רמת סיכון באופן מדויק הרבה יותר מכפי שנעשה כיום וליצור פוליסות ביטוח מותאמות אישית, פוליסות שחברת הביטוח תוכל להציע ללקוחות כך שיקבלו את הכיסוי הנחוץ להם במחיר תחרותי. כבר בימים אלה מבוצע פיילוט רחב היקף באפליקציה וברכיבי החומרה הנלווים לה על ידי חברת ביטוח מן הגדולות במרכז אמריקה. הנתונים הנאספים מעובדים על ידי אלגוריתמים משוכללים וכך מוענק דירוג המבוסס על האופן בו עושים נהגים שימוש ברכב המסוים.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן