למה אנחנו צריכים ביטוח חיים? - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

למה אנחנו צריכים ביטוח חיים?

ביטוח חיים

ביטוח חיים: רלוונטי בעבור כל אדם שבני משפחתו תלויים בו כלכלית

היכולת להבטיח את שלומם וביטחונם של בני המשפחה במקרה של מוות הוא מוגבל למדי, אולם הוא יכול להתבצע באמצעות הכנה מראש. למרות שאף אחד לא רוצה להעלות בדעתו מצב קיצוני שבו הוא ימות בטרם עת, חשוב להפנים כי רכישה של פוליסת ביטוח חיים מהווה את הדרך הטובה והבטוחה ביותר להבטיח כי במקרה של מוות, בני המשפחה (קרי המוטבים) יקבלו קצבה שתאפשר להם לשמור על רמת החיים כפי שהתרגלו. כאשר רוכשים את הפוליסה צריך לקחת בחשבון את הצרכים העתידיים של המשפחה מבחינת הוצאות – החל מלימודים אקדמאיים ועד חובות, ועל כן יצירת קשר עם סוכן ביטוח מנוסה מהווה דרך מצוינת לטובת יצירה של ביטוח חיים בהתאמה אישית. עם זאת, חשוב לשים דגש על כך כי ביטוח חיים אינו מתאים לכל ציבור המבוטחים אלא רק בעבור מבוטחים שבני משפחתו תלויים בו כלכלית.

עלות ביטוח חיים – כל מה שרציתם לדעת וחששתם לשאול

עלות של ביטוח חיים מושפעת ממספר פרמטרים: גיל, מין, עישון, עיסוק ותחביבים, מצב תחביבים וכן הרחבות מסוימות. שימו לב כי בשנים האחרונות מתרחש מאבק של חברות הביטוח על לבם של המבוטחים ולכן לא מעט חברות ביטוח מציעות הנחות בעבור רכישה של ביטוח חיים. זאת עווד, בשנת 2019 נכנסה לתוקף הרפורמה של הרשות לפיקוח על שוק ההון ובמסגרתה הוזלו העלויות של ביטוח חיים בשיעור של 35%. עם זאת, צריך לשים לב כי הפרמיה של הפוליסה מתייקרת ככל שעולים עם הגיל ועל כן  עבודה עם סוכן ביטוח מהווה את הדרך הטובה ביותר להוזיל את העלויות מתוך מטרה להבטיח כי ביטוח החיים שלכם תואם את הצרכים. רוב חברות הביטוח מציעות את הפוליסה הזו עד לגיל 75 מתוך הנחה כי לאחר הגילאים הללו אין תלות של בני המשפחה, אולם במידה ואכן ניתן להרחיב את הפוליסה.

הטבות משמעותיות בעבור פוליסת ביטוח חיים

כאמור, צריך ביטוח חיים בכדי להבטיח את שלומם הכלכלי של בני המשפחה במידה ומתרחש מקרה מוות. עם זאת, חשוב לדעת כי ביטוח חיים מזכה בהטבת מס – עצמאיים או שכירים יכולים לקבל זיכוי במס בגובה של 25% על הפרמיה השנתית וכן ניתן לקבל פיצוי חד פעמי כתוצאה מימוש הפוליסה, ללא תשלום מס. עם זאת, במידה והמוטבים בוחרים לקבל את הסכום כקצבה, הם יידרשו לשלם מס רווח הון. על כן, עבודה צמודה עם סוכן ביטוח מהווה דרך בטוחה למימוש הפוליסה בעבור המוטבים כמו גם התאמה של הפוליסה לצרכים, לטובת קבלת אחריות על בני המשפחה במידה ולא תוכלו להיות שם במקרה של מוות.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן