לשקוע מול ירח: הטרגדיה הגדולה של הטיטניק והפסדי העתק של חברות הביטוח - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

לשקוע מול ירח: הטרגדיה הגדולה של הטיטניק והפסדי העתק של חברות הביטוח

ביטוח

גם הטיטאניק הייתה מבוטחת

אוניית הטיטניק נבנתה בסטנדרטיים הגבוהים ביותר, אונייה מפוארת, עטופה ביוקרה וזוהר.
תחרות עסקית בין חברת הכוכב הלבן לחברת קונארד, הרצון האנושי לחיים טובים יותר ביבשת רחוקה, והביטחון העצמי של האדם כי הוא חזק מאתני הטבע הובילו לאחד האסונות הגדולים ביותר שידעה האנושות, ולאחת הקטסטרופות הגדולות של חברות הביטוח בעקבות אובדן חיי אדם ונזק גדול ברכוש. אז מי היו חברות הביטוח הגדולות שהיו בטוחות כי הטיטאניק לא יכולה לטבוע ומה המחיר שהן שילמו? בואו נדבר על זה.

כאשר מסתכלים אחורה בזמן, עושה רושם שהספינות העבירו אנשים ממקום אחד למקום אחר, אך עבור אחרים הספינות העבירו מגיהינום לגן עדן של ארצות הברית. זה בדיוק היה תפקידה של הטיטניק עבור תושבי אירופה בשנת 1912. אותם אנשים ששמעו על ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, ועל החלום ששמו אמריקה, חולמים לעשות את המסע הטרנס – אטלנטי בעקבות חיים חדשים. האוניות אז היו כלי תחבורה מהיר, יעיל, ורווחי עליו שלטו חברת הכוכב הלבן וחברת קונארד. בקיץ 1907, הודיעה חברת קונארד על שתי ספינות חדשות ומפוארות, לוסיטניה ומאורטיניה. הספינות זכו לתשומת לב רבה, דבר שגרם ליו"ר הכוכב הלבן, ג'יי ברוס שנה לאחר מכן לתכנן שלוש ספינות גדולות יותר משל החברה המתחרה, האולימפית, הטיטניק והברטניק, ומשם הכל היסטוריה.

ביטוח של 133 מיליון דולר

הטיטניק נבנתה כגדולה ומפוארת ביותר לאותה תקופה, רבים סברו אז כי אוניית הענק חסינה מפני טביעה, אך המציאות הוכיחה אחרת, ב-10 באפריל 1912 יצאה האונייה בפיקודו של רב חובל אדוארד סמית' מהנמל בסהות'המפטון שבאנגליה לכיוון נמל ניו יורק. כאשר על הספינה יותר מ-2000 נוסעים ואנשי צוות.  ב-15 באפריל 1912, פגעה הספינה בקרחון, דבר שגרם לספינת הענק לשקוע במצולות הים יחד עם חלומותיהם של 1,514 בני אדם שנהרגו, אסון אנושי בקנה מידע עולמי. חברת הכוכב הלבן, ביטחה את אוניית הענק תמורת סכום שווה ערך להיום של כ-133 מיליון דולר, ופוליסות הביטוח כיסו כמעט את כל תביעות הרכוש בהיקף כולל של כ-9.5 מיליון דולר. עבור חברות הביטוח, היה זה אירוע כלכלי קשה אשר גרם להפסדי עתק.  בשנת 1916 ולאחר פסיקת בית משפט נקבע כי חברת הכוכב הלבן וחברות הביטוח יצטרכו לשלם במונחי כסף של אז כ-665 אלף דולר, כלומר כ-430$ עבור כל אדם שאיבד את חייו. חברת הביטוח של לויד'ס שילמה כ-11 מיליון דולר עבור ביטוח מטענים וציוד אישי של נוסעי האונייה. בין הגופים המבטחים הייתה חברת אליאנץ, אחד המבטחים הבודדים שאינם בריטים. אחד הנוסעים הידועים על הספינה היה איש העסקים ג'ון ג'ייקוב אסטור, שהיה אחד מעשירי העולם עם הון אישי של כ-87 מיליון דולר, שווה ערך לכ-2.33 מיליארד במונחים של היום, גופתו נמצא עם 2,440 דולר בכיסים, סכום עתק לתקופה.

למרות האסון הגדול, חברת הכוכב הלבן, הייתה מבטוחת כראוי, דבר שהציל את החברה ועזר לה לשרוד מול תביעות רבות, החברה המשיכה להפעיל קווי אוניות טראנס אטלנטיים רווחים בהמשך והכנסות החברה המשיכו לגדול. כמו כן, לאחר מאבק ממושך בין חברת הכוכב הלבן וחברת קונארד, הוחלט על ידי הנהלות החברה למזג את הפעילות העסקית ולהפוך לחברה אחת.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן