טסלה ממציאה מחדש גם את ענף הביטוח: פוליסה על פי הרגלי נהיגה - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

טסלה ממציאה מחדש גם את ענף הביטוח: פוליסה על פי הרגלי נהיגה

טסלה

ניראה שביטוחי הרכב המוצעים בשוק הם פשוט לא מספקים עבור הבעלים הגאים של רכב מסוג טסלה. בעולם וגם בארץ, משווקת טסלה את האפשרות לרכוש ביטוח מותאם אישית לרכב הייחודי, כולל פיצויים ייחודיים גם במקרה של נזקים לצד ג' – וגם במקרה של נזק לרכוש, כולל רכב חדש במקרה של "טוטאל לוסט".

טסלה לומדת את השוק ומציעה לנהגים שלה ביטוחים מותאמים אישית – וזה לא מסובך, אחרי הכל, הרכב החכם שולח למחשבים רבי העוצמה של החברה נתונים אודות אופן הנהיגה באופן שוטף. כך, יכולה טסלה "להרכיב" עבור כל נהג ביטוח שתפור למידותיו וכולל התייחסות לאופן הנהיגה ורמת הסיכון האינדיווידואליים שלו. על ביטוח ה – FSD של טסלה, לפניכם.

כדי להמשיך לפעול לאורך זמן חברות ביטוח מוכרחות להעריך נכונה את הסיכון שמהווים מבוטחים. חברת הביטוח צריכה למכור את פוליסות הביטוח במחיר אשר ייצור קופה גדולה מספיק, קופה ממנה תוכל החברה לקחת את הסכומים הדרושים על מנת לפצות את מי שבמקרה שלהם מתממש "אירוע ביטוחי", אירוע המצדיק הפעלת הפוליסה וקבלת פיצוי בגין נזק שנגרם.

חברות הביטוח גם מתחרות זו בזו ומנסות למצוא דרכים לדייק את הערכות רמות הסיכון כך שתוכלנה להציע פוליסות במחיר תחרותי ועדיין לייצר לעצמן רווחים.
ככל שהטכנולוגיה מתפתחת יותר ויותר נתונים הופכים זמינים, כך גם במקרה של חברות הביטוח אשר יכולות לנצל את המידע כדי לבצע חישובים מורכבים יותר, לקחת בחשבון מאפיינים ייחודיים של מבוטחים ולמכור פוליסות במחיר מותאם אישית.

כולנו שמענו על פוליסות ביטוח רכב שמחירן נקבע גם לפי משתנים כגון גיל הנהג הצעיר ביותר, היקף השימוש ברכב, מספר הנהגים שישתמשו ברכב ועוד. טסלה לוקחת את נושא ביטוח הרכב המותאם אישית לקצה. מי שברשותם רכבים מתוצרתה, לעת עתה בטקסס בלבד, יכולים לרכוש מן החברה ביטוח שמחירו נקבע לפי הרגלי הנהיגה המוכרים לחברה בזכות נתונים שנאספים במחשב הרכב. המוצר הביטוחי החדש מכונה "ביטוח רכב לפי התנהגות כביש בזמן אמת" או באנגלית –  Real time driving behavior auto insurance.

טסלה מציעה פוליסת ביטוח שבה גובה הפרמיה נקבע לפי ציון בטיחות

גרסת הבטא של מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה, שהושקה בספטמבר האחרון, מכונה FSD (Full Self Drive) והיא אוגרת נתונים אודות אופן ביצוע בלימות, פניות, שמירת מרחק, אזהרות מפני סכנת התנגשות, ניתוקים מאולצים של הנהג האוטומטי, התערבות כפויה של מערכות עזר למניעת תאונות דרכים ועוד. לצרכי הביטוח, נתונים אלה משמשים לחזות את ההסתברות למעורבות בתאונת דרכים. ביטוח רכב לפי התנהגות כביש בזמן אמת זמין לעת עתה רק עבור טקסנים הנוהגים ברכבי טסלה חדשים המצוידים במערכת FSD המספקת את הנתונים הנחוצים לחברה. נתונים אודות דירוג אשראי, גיל ומגדר, אשר בדרך כלל נלקחים בחשבון על ידי חברות ביטוח, אינם חשובים כלל לטסלה. בחברה טוענים כי היא אפילו לא תיקח בחשבון את היסטוריית התביעות של הנהגים אותם תבטח. בסופו של דבר, נתון אחד בלבד יקבע את גובה הפרמיה שכל נהג יידרש לשלם עבור פוליסת ביטוח הרכב שלו, זהו ציון בטיחות שמחושב אוטומטית בהסתמך על הנתונים שנאספים על ידי מערכת ה-FSD.

ציון התחלתי אחיד

בעלי רכבי טסלה חדשים בטקסס המעוניינים לבטח עצמם בביטוח הרכב החדש שמציעה החברה מקבלים כולם ציון בטיחות התחלתי אחיד. ככל שנאספים נתונים אודות אופי הנהיגה ציון הבטיחות משתנה ועמו גם גובה הפרמיה אשר עשויה לעלות או לרדת מדי חודש. טקסס היא מדינת הבית החדשה של טסלה, כך חשף אילון מאסק לאחרונה באסיפת בעלי המניות. מאסק אומר שהחברה מתכננת לפעול כדי שיתאפשר לה להציע ביטוח רכב לפי התנהגות כביש בזמן אמת גם בקליפורניה.

חשוב לזכור שהשיטה תפעל לטובת נהגים זהירים אך אינה משתלמת עבור מי שאופי השימוש שלהם ברכב הופך אותם לנהגים מסוכנים יחסית. נהגים כאלה, אם יבחרו לבטח עצמם בביטוח החדש של טסלה, יגלו עד מהרה שהם נדרשים לשלם פרמיות גבוהות משמעותית מאלה שהיו משלמים עבור ביטוח רכב קונבנציונאלי.
חברות ביטוח המעוניינות להציע ביטוח בשיטה דומה לזו של טסלה נאלצות לדאוג לאיסוף נתונים מן הרכב, באמצעות התקנת חומרה או התקנת אפליקציה. לטסלה יתרון משמעותי שכן הרכבים החדשים שלה אוספים את המידע עבורה והוא זמין ללא צורך בהתקנות או התממשקות למערכות של חברה חיצונית. בטסלה טוענים שעבור נהגים זהירים הביטוח החדש שהם מציעים יכול לחסוך בין 20 ל-30% מן התשלום עבור פוליסות ביטוח חובה, צד ג' וביטוח מקיף לרכב.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן