כיצד טכנולוגיה תעצב את עולם הביטוח? - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

כיצד טכנולוגיה תעצב את עולם הביטוח?

ביטוח

טכנולוגיה וביטוח: כשחדשנות פוגשת מסורתית

הקדמה הטכנולוגית נמצאת במגמת תאוצה ומשפיעה על ענפים רבים – כולל ענף הביטוח. ענף הביטוח נתפס בעיני הציבור (ולא מעט בצדק) כענף מסורתי שלא הצליח לסגל את כללי העולם החדש לרשות הלקוחות, וזאת כתוצאה מהליך בירוקרטי סבוך המתבצע לטובת הגשת תביעה ואפילו לטובת יצירת קשר. עם זאת, בשנים האחרונות ניתן להבחין בשינוי מגמה המתבצע בחסות הטכנולוגיה ועם הטמעה של אמצעים טכנולוגיים בחברות הביטוח הגדולות בישראל. בחסות נגיף הקורונה ועם ההבנה כי המעבר לעולם דיגיטלי קרוב יותר מאי פעם, החלו חברותה ביטוח הגדולות לקדם מוצרי ביטוח אותם ניתן לרכוש דרך הפלטפורמה האינטרנטית. נוסף לכך, חברות הביטוח בחסות הטכנולוגיה מאפשרות כעת למבוטחים ליצור הזדמנויות חדשות בכל הקשור לתיק הביטוח. עם זאת, האמצעים הטכנולוגיים עדיין לא הוטמעו בצורה מלאה ביחס לענפים אחרים כמו למשל ענף הבנקאות ועל כן אנו עדים לסימנים ראשונים של שינוי בעולם הביטוח.

העתיד של עולם הביטוח – מה מצפה לכם כמבוטחים?

ממשק אישי

היכולת שלכם לבחון את תיק הביטוח היא מוגבלת למדי, בשל חוסר בשקיפות מצד חברות הביטוח כמו גם מחסור בזמן שגורם ללא מעט מבוטחים לא לקבל את כל המידע אודות תיק הביטוח. על כן, בחסות הטכנולוגיה ניתן להבחין בשינוי מגמה שנמצא במגמת תאוצה ובמסגרתה אתם כמבוטחים מקבלים אפשרות להטמעה של ממשק אישי המתבצע באמצעות אפליקציה ייעודית וכן אפשרות ליצירת קשר דרך הפלטפורמות הדיגיטליות בדמות האתרים של חברות הביטוח. נוסף לכך, דרך הממשק הדיגיטלי ניתן יהיה בעתיד גם להגיש מסמכים לטובת ניהול תיק תביעה במקום לפקסס אותם או להעביר אותם באופן פיזי לידי חברת הביטוח.

רכישת פוליסות אונליין

ההטמעה של שירותים דיגיטליים בתחום הביטוח מתרחשים כעת במהירות גדולה. מאחר וע"פ הנתונים מעל ל 95% מהצעירים במדינת ישראל מחזיקים במכשיר סלולר חכם, ניתן להבחין כיצד בחסות האמצעים הטכנולוגיים החלו חברות הביטוח הגדולות כמו גם השחקניות החדשות לפתח אפליקציות דרכן ניתן לבצע רכישה של ביטוחים, כמו למשל ביטוח סייבר. מדובר בביטוח מסקרן מאחר ועד לפני מספר שנים הפוליסה הזו כמעט ולא הייתה קיימת, אולם לאור התגברות מתקפות הסייבר החלו החברות לספק את השירות לצרכן הפרטי כמו גם העסקי, דרך הפלטפורמה הדיגיטלית.

שקיפות במידע

חברות הביטוח מבינות כי הן נדרשות לשלב את האמצעים הטכנולוגיים לטובת יצירת שקיפות אל מול ציבור הלקוחות. בשל כך, ניתן להבחין כיצד הטכנולוגיה משפיעה על היכולת של מבוטחים לקבל שקיפות מצד החברות באמצעות בדיקת תיק הביטוח אונליין או בסיוע מצד סוכן ביטוח המהווה איש קשר חיוני לטובת הפחתת עלויות כמו גם יצירת תיק ביטוח בהתאמה אישית.

שקיפות במידע הקשור לתיק הביטוח הינו חיוני הן לטובת הוזלת עלויות והן לטובת ביטול כפל ביטוח, ועל כן ניתן בהחלט לומר כי הטכנולוגיה מעצבת מחדש את עולם הביטוח כבר עכשיו, ובעתיד הנראה לעין.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן