תפקידו של המפקח על הביטוח וחוזרי הביטוח האחרונים שהוציא - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

תפקידו של המפקח על הביטוח וחוזרי הביטוח האחרונים שהוציא

ביטוח

בישראל פועלות מעל עשר חברות ביטוח המציעות ביטוחים שונים כמו ביטוח רכב, ביטוח דירה או ביטוח נסיעות לחו"ל, ומוכרים את פוליסות הביטוח שלהן ישירות ללקוחות סופיים או דרך סוכנויות ביטוח, מהן יש אלפים בישראל. מי שמסדיר את הפעילות החשובה של חברות הביטוח ודואג שחברות הביטוח יספקו מענה בהתאם לפוליסת הביטוח ללקוחות המעוניינים להפעיל את הביטוח שלהם, היא רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, כאשר מאז שנת 1998 פועל מטעם הרשות גוף המפקח על פעילות חברות הביטוח, בראשות המפקח על הביטוח.

הגוף המפקח על הביטוח הוא האחראי להסדרת הפעילות של חברות הביטוח בישראל. הוא זה שאחראי מטעם הרשויות לקביעת תנאי סף לכניסת חברות ביטוח חדשות לשוק (וראינו לא מעט חברות חדשות המציעות מוצרי אינשורטק צבעוניים ונגישים במשק הישראלי, כמו גם בשווקים נוספים מסביב לעולם, במהלך השנתיים האחרונות), לבחינת הפעילות של חברות הביטוח ולקביעת תקנות שמאפשרות פעילות ידידותית, נוחה ומאוזנת יותר של חברות הביטוח אל מול קהל המבוטחים בישראל. בחמש השנים האחרונות הופקו חוזרים ותקנות המסייעים לתפעול שוק הביטוחים בישראל, מקלים על צרכנים לרכוש פוליסות ביטוח שמתאימות להם ומנגישים את הביטוחים לצרכנים, ואחרי הכל, מדובר במוצר שהוא באופיו ועל שלל האותיות הקטנות המגיעות עימו, לא מאוד נגיש או בר השוואה.

המפקח על הביטוח הוא זה המאשר פוליסות ביטוח חדשות מטעם חברות הביטוח. הוא ממונה על מיצוי זכויות המבוטחים וגוף פעיל של איסוף תלונות הציבור מטפל בפניות של מבוטחים שלא קיבלו מענה הולם מטעם חברת הביטוח שלהם. המפקח על הביטוח מנהל את תהליך הביקורות על פעילות חברות הביטוח על מנת להנפיק ולחדש את רישיונות הביטוח הנדרשים על מנת לפעול בישראל כחברת ביטוח.

נכון להיום, המפקח על הביטוח בישראל הוא ד"ר משה ברקת, הוא קיבל את תפקידו בשנת 2018 והחליף את דורית סלינגר ששימשה כמפקחת על הביטוח מאז שנת 2013.

ציון מדד שירות הביטוח בישראל

אחד הפרויקטים החשובים של המפקח על הביטוח הוא איסוף נתונים בנוגע לפעילות של כל חברת ביטוח לכדי הפקת ציונים במה שמכונה "מדד השירות של חברות הביטוח", מדד המפורסם אחת לשנה ומשמש כלי עוצמתי וחשוב בבחירת חברת ביטוח עבור מבוטחים חדשים. ציון מדד השירות של חברות הביטוח הוא ציון כולל המכיל נתונים אודות זמינות חברת הביטוח, הידידותיות והנגישות של מערכות השירות שלה, שיעור התלונות של לקוחות בנוגע לשירותים שמספקת חברת הביטוח, שיעור התלונות שנענו, זמני המתנה טלפוניים ועוד. מדד השירות של חברות הביטוח מתפרסם באופן שוטף באתר רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון כמו גם בפלטפורמות מטעם רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון המאפשרות השוואה קלה של פוליסות ביטוח שונות לאיתור הפוליסה המתאימה ביותר לצרכן. זהו מדד שחשוב לשים לב אליו בעת הבחירה של פוליסת ביטוח חדשה לרכישה, מפני שהוא מסייע לחזות עד כמה תעמוד לרשות המבוטח חברת הביטוח שבחר בעת הצורך.

החוזרים והתקנות המפורסמים על ידי המפקח על הביטוח

המפקח על הביטוח מפרסם חוזרים ותקנות מחייבות כלפי חברות הביטוח על מנת להפוך את מוצרי הביטוח יעילים ואטרקטיביים יותר. הנה כמה מהתקנות שהתקבלו לאחרונה:

שינויים בפוליסות ביטוח הרכב: לאור ההתייקרות של ביטוחי רכב בשנה האחרונה, פרסם המפקח על הביטוח רשימה של תקנות להקלה על רוכשי ביטוח, ביניהן איסור על העלאת מחיר למבוטח עבור היסטוריה של תאונות עם תביעות בסכומים נמוכים מ – 5,000 ₪, הנחה במחיר הפוליסה עבור רשימה ארוכה של מערכות מיגון ועוד. בפברואר 2022 אישר המפקח על הביטוח התייקרות נוספת בשיעור של 5% על מחירי ביטוחי רכב

בפברואר השנה פרסם ד"ר ברקת נייר עמדה בנוגע להגנה על האינטרסים של חוסכים לפנסיה מפני שינויים שיעיבו על איכות החיסכון שלהם. נייר העמדה מכיל קריאה לניהול אפקטיבי שישרת את האינטרסים של החוסכים על פני אלו של משקיעים מוסדיים ובעלי מניות.

באוקטובר 2021, לאור קריסת הבניין בחולון וסירוב חברות הביטוח לשפות את הדיירים בגין הנזק, שהצטבר על פני שנים ולא טופל, פרסם המפקח על הביטוח חוזר ובו איסור של חברות הביטוח לדחות תביעות ביטוח המוגשות מטעם שכני המבוטחים

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן