חד קרן ניישן: ישראל הופכת למעצמת סייבר וביטוחים אונליין - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

חד קרן ניישן: ישראל הופכת למעצמת סייבר וביטוחים אונליין

ביטוחים

ביוני השנה פורסמו נתונים בנוגע לשוק ביטוחי הסייבר בעולם. זה לא סוד שבשנה וחצי האחרונות, בתקופת הקורונה, לצד הירידה המשמעותית בפריצות הפיזיות, חלה עלייה מדאיגה במספר פריצות הסייבר ולצידה גם עלייה בגובה הממוצע של דרישות הכופר ובנזק שנגרם לעסקים וחברות (וגם לאנשים פרטיים) כתוצאה מפריצות סייבר.

בנתונים שפורסמו כאמור, עלה כי הפרמיות המשולמות על ידי ארגונים לחברות סייבר עלו במעל 80%, וסכומי ההשתתפות העצמית במקרה של הפעלת ביטוח הסייבר זינקו גם הם פי עשרה ויותר. בתחום ביטוחי הסייבר, אחת הבעיות המרכזיות היא ההתפתחות הטכנולוגית המהירה, שלמרבה הצער, לא נשארת רק בתחום השימוש של "הטובים", אלא מגיעה, ולעיתים קרובות אפילו מתחילה אצל הפורצים – כך שתחום מניעת פריצות הסייבר נדרש להשקעה מרובה של משאבים וידע, על מנת לעמוד בהתפתחות הטכנולוגית המאפשרת פריצות מסוגים מורכבים ועדינים יותר.

חברת האינשורטק At Bay, חברה ישראלית המציעה ביטוחי סייבר ופתרונות מיגון טכנולוגיים, היא חברה מובילה בשוק שמתפתח מהר, ורק לאחרונה (יולי 2021) גייסה עוד 185 מיליוני דולרים, לפי שווי שוק של 1.35 מיליארד דולרים. זהו סבב רביעי של גיוסים עבור At Bay, כשסבב הגיוסים הקודם התרחש רק שמונה חודשים קודם לכן, אז גייסה החברה כ – 34 מיליוני דולרים כשחלק ניכר מכספי הגיוס הושקעו על ידי קרן השקעות של מייקרוסופט.

אינשורטק וסייבר = מתכון מנצח

בשנת 2021, תחום האינשורטק הוא תחום לוהט. אנחנו רואים חברות רבות שהופכות את המוצר הכי אפרפר בשוק, הוא הביטוח, לתרנגולת שמטילה ביצי זהב – זאת, בעיקר על ידי שילוב של טכנולוגיות חדישות המאפשרות תהליך רכישה מודולארי, צבעוני, ידידותי ומהיר יותר לפוליסות ביטוח. כך, אפשר למנות חברות אינשורטק בולטות כמו למונייד, VOOM, היפו, ועוד רבות.

רק שחברות האינשורטק הבולטות שצוינו מעלה, ועוד כאלה, מספקות טכנולוגיה מתקדמת לרכישת מוצרי ביטוח מוכרים, כמו ביטוחי דירה או ביטוחי חיים. At Bay מציעה פלטפורמה נוחה ומתקדמת לביטוחי סייבר – ומכאן הייחוד שלה.

במחצית שנת 2021, שוק ביטוחי הסייבר הוא אולי השוק שנמצא בעלייה המשמעותית ביותר ביחס לשווקי ביטוח אחרים ומוכרים יותר. נכון לתחילת שנת 2021, רק כ – 20% מכלל החברות והארגונים מחזיקים בביטוח סייבר, מה שכנראה אומר שבתקופה הקרובה פוטנציאל הגידול בשוק הסייבר עומד על מאות אחוזים. הצורך להשקיע ולשמור על חדשנות טכנולוגית מקטין את היצע הביטוחים האיכותיים כנגד פריצות סייבר – וחברת At Bay ניצבת שם בראש החץ, עם מוצר איכותי וחדשני ופלטפורמה מנצחת. At Bay, חברה ישראלית שהמשרדים הראשיים שלה במגדלי עזריאלי, מנהלת גם משרדים בשישה מיקומים שונים בארה"ב: ניו יורק, לוס אנג'לס, אטלנטה, שיקאגו, סן פרנסיסקו ומאונליין וקליפורניה.

עוד חד קרן בהייטק הישראלי

חברת At Bay הפכה לחד קרן ממש לאחרונה, עם שווי שוק של מעל מיליארד דולר, לאחר הגיוס האחרון. ואם פעם היינו הסטארט-אפ ניישן, ניראה שכיום אנחנו הישראלים יכולים להזדהות היטב עם כינוי  "יוניקורן ניישן", עם מעל 10% מכלל חברות ההייטק שעברו את שווי השוק של מיליארד דולרים – שהן מתוצרת כחול לבן.

בעולם כולו אנחנו רואים עלייה בשכיחות של חדי קרן, במהלך שנת 2020 ומחצית שנת 2021, תקופת הקורונה. רק במהלך הרבעון הראשון של 2021 לבדו, התחדש העולם בלא פחות מאשר 121 חדי קרן חדשים, שהם כמעט 80% מסך היוני קורנים שנולדו בעולם לאורך כל שנת 2020. ממה נובע הגידול החד בחברות ששוויין עולה על מיליארד דולרים? הזרמות כספים ממשלתיות, עודפי כסף שלא הלכו על חופשות ובילויים בשוק הפרטי, שינויי העדפות והרגלי צריכה בעקבות הסגרים וההשפעות הנוספות של הקורונה, ועוד. מה שבטוח הוא שמבנים רבים ואקסיומות משוק ההון משתנים כעת – כדאי לעקוב.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן