כלל עוקפת את מגדל בשורות רווח דמיוניות - שוק הביטוח המזנק של ישראל - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

כלל עוקפת את מגדל בשורות רווח דמיוניות – שוק הביטוח המזנק של ישראל

ביטוח בישראל

רק לאחרונה סיקרנו את הדו"ח הרבעוני המחמיא שפרסמה חברת הביטוח מגדל, דו"ח שממנו עלתה שורת רווח של 416 מיליוני שקלים, שיא של כל הזמנים בחברה – והנה מגיע הדו"ח הרבעוני של חברת כלל והוא מפתיע אפילו יותר. חברת כלל המדורגת רק במקום הרביעי בדירוג דאן אנד בראדסטריט של חברות הביטוח בישראל לשנת 2021, מדווחת על רווח כולל של – 248 מיליוני שקלים לרבעון השלישי של שנת 2021, וזינוק חד של 42% ברווחים ברוטו מפרמיות. במהלך שלושת הרבעונים הראשונית של שנת 2021 רשמה חברת כלל ביטוח רווח של מעל מיליארד שקלים – זאת לעומת תשעת החודשים הראשונים של שנת 2020, בהן רשמה החברה הפסד כולל של כ – 80 מיליוני שקלים.

תשואה להון של 14%

התשואה להון של כלל ביטוח ברבעון השלישי של 2021 עומדת על כ – 14%, והתשואה להון במונחים שנתיים של תשעת החודשים הראשונים של השנה עומדת על כ – 21.3%, זאת לעומת תשואה שלילית בתשעת החודשים הראשונים של 2020 בשיעור של כ – 1.9%. היקף הנכסים שכלל ביטוח מנהלת עלה גם הוא, ועומד כעת על סך של כ – 268 מיליארדי שקלים, עלייה של כ – 13% מהיקף הנכסים המנוהלים בתחילת השנה.

הסאגה של מכירת מניות כלל ביטוח

ממש לאחרונה (נובמבר 2021) מתרחש מאחורי הקלעים של חברת כלל ביטוח מאבק אימתני בנוגע לרכישת כ – 3 מיליון מניות של החברה. מי שמעוניין לרכוש מניות אלה הוא המיליונר אלפרד אקירוב, שחברת כלל מעוניינת להרחיק מהנהלת החברה. לפיכך, הוסכם על מכירת המניות לחברת ישראל קנדה בהצעת מחיר שהיא נמוכה בכ – 125 מיליוני שקלים ביחס להצעת המחיר שהגיש אקירוב עבור אותן המניות. חברת אלרוב של אקירוב כבר מחזיקה בכ – 15% ממניות החברה.

בדרך כלל, מאבקי כוח כאלה פוגעים גם בפעילות החברה וגם ברווחיה ומשפיעים לשלילה על החלטת משקיעים לרכוש את מניות החברה. אולם במקרה של כלל ביטוח ניראה כי משבר ניסיון ההשתלטות של אקירוב והתנגדות חברת כלל למהלך לא משפיע באופן דרמאטי על פעילות החברה או על מחירי המניות שלה, עם תשואה להון של מעל 14% לרבעון השלישי וקפיצה של כמעט 50% בשווי הכולל של דמי תקבולים בגין חוזי אחזקה של נכסים.

מה עושה המניה של כלל לאחר דו"ח רבעוני אופטימי כל כך?

לאור מאבקי השליטה בכלל, מניית החברה ככל הנראה לא מספקת את התשואה הגבוהה שאולי היתה יכולה לספק לאחר פרסום דו"חות טובים כל כך בסוף הרבעון השלישי. בחודש האחרון איבדה המנייה כ – 3% מערכה, אולם בששת החודשים האחרונים מחיר מניית כלל עלה בכ – 22%, ובשנה האחרונה עלה מחיר מניית כלל בכ – 79.4%. מדד הביטוח והשירותים הפיננסיים של ישראל עלה גם הוא בשנה האחרונה בכ – 46%, מה שמראה על עליות ערך בסקטור עם פחות רגישות לשינויים נקודתיים בחברה מסויימת.

שוק הביטוח בישראל מזנק

כאמור, לא רק מניית כלל עלתה בחודשים האחרונים אלא כלל סקטור השירותים הפיננסיים, הבנקים ומוצרי הביטוח. כאמור, מדד הביטוח והשירותים הפיננסיים מראה גם הוא זינוק בשעריו, עם חברות כמו איי די איי ביטוח שהשיגה השנה תשואה של כ – 32.5%, איילון ביטוח שהשיגה השנה תשואה של מעל 41%, חברת אנליסט שמחיר המניות שלה עלה השנה בכמעט 98%, מגדל שמחיר המניה שלה עלה במעל 40%, מימון ישיר שמחיר המניה שלה עלה במעל 50%, ועוד. היו גם מפסידות בסקטור במהלך השנה, אם כי לא רבות: חברת אס אר אקורד הנכללת במדד הביטוח והשירותים הפיננסיים הפסידה במהלך השנה מעל 10%, יונט קרדיט הפסידה 27.5%, ערך פיננסים הפסידה מעל 20%, ופועלים איביאי הפסידה יותר מ – 10%. ביחד עם המפסידות, ניראה שמוצרי ההשקעה בתחום הביטוח והפיננסים מהווים ערוץ השקעה יציב, יעיל ורווחי בתיק ההשקעות.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן