חברות הביטוח הגדולות מאמינות בנדל"ן למגורים: קבוצת הראל משקיעה בפרויקט מגורים לטווח ארוך - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

חברות הביטוח הגדולות מאמינות בנדל"ן למגורים: קבוצת הראל משקיעה בפרויקט מגורים לטווח ארוך

חברות ביטוח

חברת הראל ביטוח היא אמנם מהגדולות והוותיקות בארץ לביטוחים שונים, אולם לאחרונה גם היא נמשכת לשוק הנדל"ן בארץ, שנראה שהוא מייצר ביקושים ללא סוף. בשיתוף פעולה עם חברת הנדל"ן הציבורית חנן – מור, יוזמת הראל ביטוח פרוייקט שאפתני של מאות דירות למגורים במסגרת דיור ציבורי המיועד להשכרה לזכאים לטווח ארוך.

בתחילת שנת 2021 נודע שחברת הביטוח הראל (TLV: HARL) מבצעת מהלך כניסה לתחום הנדל"ן, וזאת באמצעות רכישת 7.2% מקבוצת חנן מור אחזקות בע"מ (TLV: HNMR). כמיליון מניות של חברת הנדל"ן הוקצו למכירה לחברת הביטוח הראל בתמורה ל – 40 מיליון שקלים. מאז כבר הגדילה חברת הראל את אחזקותיה בקבוצת חנן מור ל – 9.5%. לאחרונה נודע שקבוצת חנן מור וחברת הביטוח הראל פועלות להקמת חברה משותפת שתתמחה בייזום פרויקטים גדולים מתחום הנדל"ן, פרויקטים בהם עלות הקרקע לא תפחת מ – 350 מיליון שקלים. חשוב לציין שכבר עתה ידוע כי בכוונתם של חברת הראל ושל קבוצת חנן מור להשקיע בפרויקטים של בניית דירות למכירה אך בה בעת גם בפרויקטים ממשלתיים של דיור להשכרה.

הראל תחזיק ב – 30% מן השותפות עם חנן מור

לאור העובדה שחברת הראל היא חברת ביטוח ואילו קבוצת חנן מור היא המביאה עמה את הרקע והמערך הנחוץ על מנת לפעול בתחום יזמות הנדל"ן, אך טבעי הוא שקבוצת חנן מור תהיה זו שמובילה את הפעילות המשותפת של השתיים בתחום הנדל"ן. כיום כבר ידוע שאחזקותיה של קבוצת חנן מור בתאגיד המשותף תעמודנה על כ – 70% וחברת הראל תחזיק ביתרה. מבחינת חלוקת העבודה, גם היא מעידה על המומחיות שמביאה עמה קבוצת חנן מור, היא תהיה זו האמונה על איתור פרויקטים מתאימים, ניהול הפרויקטים וגם שיווק ומכירות. בנוסף, לקבוצת חנן מור תינתן זכות סירוב ראשונה לשמש כקבלן המבצע הן בפרויקטים בתחום דירות למכירה והן בפרויקטים של דיור להשכרה. נראה שפעילותה של חברת הראל תסתכם בעיקר בצד המימון. בהתאם להסכמי שיתוף הפעולה שכבר נחתמו בין חברת הראל לקבוצת חנן מור. לחברה המשותפת שלהן תהיה אפשרות לקבל חלק מן המימון הנחוץ לביצוע הפרויקטים כהלוואה מחברת הראל עצמה ומבתי ההשקעות מולם היא פועלת.

זכייה במכרז ראשון

לפני ימים ספורים דיווחה קבוצת חנן מור על כך שזכתה במכרז להקמת פרויקט הנדל"ן המשותף הראשון לה ולחברת הביטוח הראל. מדובר במכרז של החברה הממשלתית "דירה להשכיר", החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה בע"מ, המתמחה בייזום פרויקטים של בניית דירות להשכרה לזכאים בתנאים ידועים מראש. מדובר במכרז להקמת מתחם ובו 247 דירות להשכרה לטווח ארוך, לתקופות שכירות של עד 20 שנים. לצד דירות אלה מתוכנן מתחם בן כ – 500 מטרים רבועים של שטח בנוי המיועד למסחר. עלות הקרקע בפרויקט המדובר עומדת על כ – 420 מיליון שקלים כולל הוצאות הפיתוח. מדובר בפרויקט בו מחצית מן הדירות מיועדות להיות מושכרות לתקופות ארוכות לזכאים בתנאים המפוקחים על ידי המדינה, המחצית השנייה של הדירות תושכרנה על ידי החברה המשותפת לקבוצת חנן מור וחברת הביטוח הראל בשוק החופשי. מיקום הפרויקט הוא אטרקטיבי מאוד: מתחם תל השומר דרום, בנייני הדירות שיוקמו במקום יהיו בני 15 – 17 קומות. במכרזים דומים באזור זכו חברת גזית גלוב (TLV: GZT) וחברות ב.ס.ר וישראל קנדה (TLV: ISCN).

פרויקטים בתחום הנדל"ן גם בשיתוף עם חברת תדהר

פעילותה המשותפת עם קבוצת חנן מור אינה היחידה שמבצעת חברת הביטוח הראל בחודשים האחרונים בתחום הנדל"ן. כך למשל כבר בתחילת שנת 2021 נודע שקבוצת דלק תמכור קרקע בעכו לקבוצת תדהר וחברת הביטוח הראל. מדובר במגרש בן 430 דונמים שניתן להקים עליו אלפי דירות. מכיוון שהמגרש היה בשימוש חברת תעשיות אלקטרו כימיות, שנמחקה מן המסחר בבורסה בתל אביב בשנת 2002, יש צורך לבצע טיהור הקרקע מחומרים כימיים שהצטברו במקום לפני הסבתו לבנייה. עבור הקרקע ישלמו קבוצת תדהר וחברת הביטוח הראל כ – 200 מיליון שקלים, היקף ההשקעה הנחוצה לטיהור הקרקע בטרם ניתן יהיה לקבל אישור לתחילת בנייה למגורים במקום עדיין אינו ברור אולם יעמוד וודאי על כמה עשרות מיליוני שקלים.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן