כלל ביטוח משקיעה 95 מיליוני שקלים בנדל"ן מניב בהרצליה פיתוח - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

כלל ביטוח משקיעה 95 מיליוני שקלים בנדל"ן מניב בהרצליה פיתוח

הרצליה

כלל ביטוח עוברת לאחרונה תקופה לא פשוטה, המציבה שפע של אתגרים מבחינת הניהול והאחזקה של החברה. עם ניסיון ההשתלטות המדובר של אקירוב ואלרוב נדל"ן, אחד הנושאים המורכבים להתרה הוא ניגוד אינטרסים בין חברת אלרוב העוסקת בהשקעות נדל"ן, בעיקר בארץ ובמדינות שונות באירופה – וכלל ביטוח, שבשנים האחרונות מגדילה את האחזקות שלה בפרויקטי נדל"ן ובקרנות של חברות נדל"ן, וכמו חברות ביטוח ופיננסים אחרות – גם כלל ביטוח גוזרת חלק ניכר מהרווחים הרבעוניים שלה מאחזקות נדל"ן.

לאחרונה (נובמבר 2021) פורסם כי כלל ביטוח רוכשת נכסי נדל"ן בהרצליה פיתוח בתמורה ל – 95 מיליוני שקלים. על תכניות ההשקעה בנדל"ן של כלל ביטוח ושל חברות ביטוח נוספות בישראל – ועל ההשקעה בנדל"ן בכלל, במאמר שלפניכם.

מיליוני שקלים בחברות נדל"ן מאפשרים שורות רווח נדיבות יותר לכל חברות הביטוח

בנובמבר רכשה זרוע ההשקעה בנדל"ן של כלל ביטוח ופיננסים שלוש קומות נוספות בבניין מסחרי בבית משכיות בהרצליה פיתוח. בשלב זה מרבית המבנה נמצא כבר בבעלות כלל קומות של מסחר, משרדים, וחניה בשטח משותף כולל של מעל 20,000 מ"ר.

כלל ביטוח משקיעה בשנתיים האחרונות סכומים גבוהים מאוד בפרויקטי נדל"ן ובחברות נדל"ן. בין השאר, במאי השנה (2021) השקיעה החברה 50 מיליוני שקלים ברכישת 10% ממניות חברת הנדל"ן צמח המרמן. בספטמבר השנה חתמה החברה על הסכם עם האחים נאווי למימון משותף של פרוייקטי נדל"ן למשך חמש שנים במהלכו כלל ביטוח תעמיד מימון לפרויקטי נדל"ן משותפים. במאי 2020 השקיעה כלל ביטוח 1.2 מיליארדי דולרים בהסכם לשיתוף פעולה עם מטלייף לפרויקטי נדל"ן בארה"ב, ובמאי השנה השקיעה כלל ביטוח 80 מליון שקלים ברכישת 5% מקרן הריט סלע נדל"ן, שמחזיקה מעל 35 נכסים מניבים בנדל"ן בארץ, בשווי כולל של כ – 3.5 מיליארדי שקלים.

גם חברות ביטוח אחרות משקיעות בנדל"ן , במישרין, דרך השקעה בחברות נדל"ן או דרך קרנות ריט. הנה כמה מהעסקאות שבוצעו לאחרונה:

  • באוקטובר השנה השקיעה חברת הביטוח הפניקס כ – 420 מיליוני שקלים במניות וחוב בפרוייקט "בנייני העיר הלבנה" בתל אביב, שרק לאחרונה זכתה בתואר המפוקפק – העיר היקרה בעולם.
  • באותו החודש השקיעה חברת הביטוח הראל כ – 60 מיליוני שקלים עבור 20% מהמניות כמו גם הסכם לשיתוף פעולה עתידי עם חברת הבניה "עץ השקד" בבניית מתחמי דיור המיועדים להשכרה לטווח ארוך.
  • בספטמבר 2021 הקימה חברת הביטוח הראל שותפות עסקית עם חברת הנדל"ן חנן מור לייזום פרויקטים למגורים במיזם משותף שחברת הביטוח הראל מחזיקה ב – 40% ממניותיו.

חברות הביטוח משקיעות מיליונים בנדל"ן – ואנחנו יכולים ללמוד מהן

עסקאות נדל"ן נחשבות השקעות אלטרנטיביות שאינן פועלות על פי תכתיבי שוק ההון והמאפשרות בדרך כלל תשואות יציבות לאורך זמן. החיסרון הגדול בהשקעות בתחום הנדל"ן הוא אבדן הנזילות של הכספים – והשקעות בכאלה סדרי גודל מצביעות על ביטחון רב בתרומת האחזקה של פורטפוליו ששווה מיליונים בתחום הנדל"ן עבור חברות הביטוח המסורתיות. ואכן, תחום הנדל"ן בישראל נמצא בעלייה מטאורית, שקשה לכנות אותה בועה, מכיוון שהיא נמשכת כבר מעל עשור. עליות הערך של נכסים בישראל בממוצע עברו את ה – 50% בעשור האחרון, עם עליות מחירים של כ – 10% בממוצע רק בשנה האחרונה, ועליות מחירים גבוהות גם בתחום השכירות למגורים ולמסחר.

גם משקיעים פחות גדולים מהגופים המוסדיים יכולים לבחור בהשקעה בנדל"ן כאפיק אלטרנטיבי שיגדר את ההשקעות בשוק ההון: השקעה בקרן ריט, השקעה ישירה או עקיפה בחברות נדל"ן או אפילו אחזקה של קרנות נדל"ן כמו קרן ראשונים, קרן הגשמה ועוד רבות נוספות – תאפשר גם כניסה לתחום הנדל"ן להשקעה, גם השקעה בסכומים נמוכים יותר, וגם שמירה על נזילות ההשקעה.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן