הפוליסה של שוקו: מהפכה דיגיטלית בעולם הביטוח - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

הפוליסה של שוקו: מהפכה דיגיטלית בעולם הביטוח

אינשורטק

אמרנו אינשורטק? קבלו את החברה הצעירה והצבעונית הצפויה לקבל רישיון סוכנות ביטוח בקרוב מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון בישראל. אנחנו מדברים על שוקו, שהביאה את תחום ביטוחי סייבר, ביטוחי עסק, ביטוח רכוש, ביטוח אחריות מקצועית, ביטוחי מוצר ועוד פוליסות ביטוח היישר אל המאה ה – 21.

חברת הביטוח הדיגיטלית שוקו נשלטת על ידי ליאב גפן, לשעבר סמנכ"ל השיווק של הראל, ואוריאל אהרוני אשר פיתח את הפלטפורמה המקוונת באמצעותה מוכרת החברה את פוליסות הביטוח שהיא מציעה. שוקו מוכרת בארה"ב פוליסות ביטוח בתחום הרכוש, הבריאות, החיים וגם קרנות פנסיה וגמל והיא עושה זאת באמצעות רישיון סוכן מטעם חברת הביטוח אם טראסט (AM TRUST) אשר, כך נודע לאחרונה, פועלת לרכוש את השליטה בשוקו. ביטוחי שוקו נמכרים באופן דיגיטלי וכמעט ללא מעורבות אנושית, החברה מקווה להביא לשוק בשורה של חיסכון פנסיוני באפס דמי ניהול. שירותים נלווים, כגון ניתוח התיק, יסופקו בתשלום של כמה מאות שקלים.

שוקו צפויה לקבל רישיון של סוכנות ביטוח דיגיטלית בישראל

שוקו (Choco) כבר מחזיקה רישיונות ביטוח דיגיטליים בארה"ב ולאחרונה נודע שהיא תקבל גם מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון בארץ רישיון שכזה. ההערכה היא שהחברה תקבל רישיונות גם ממדינות נוספות בקרוב. מוצרי הביטוח של שוקו נועדו בעיקר לקהילת בעלי העסקים הקטנים והעצמאיים, כך למשל החברה מוכרת ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח קליניקה, צד ג' וכד' הכול בשירות דיגיטלי פשוט לתפעול, מהיר ויעיל. מטרת החברה היא להוזיל עלויות בזכות ייעול התהליך, בביטוח דיגיטלי אין עוד צורך בניהול הליך מול נציגי שירות טלפוניים או סוכן ביטוח. חברת ביטוח דיגיטלית זמינה 24 שעות ביום ללא הפסקה והשירות שהיא מעניקה מבוסס על אלגוריתמים המצוידים בבינה מלאכותית כך שהם מסוגלים להעריך את הסיכון ולתת, בו במקום, הצעה מתאימה לפי הצרכים והמאפיינים הייחודיים של כל לקוח מסוים.

אינשורטק צבעוני ומזמין: רכישת פוליסה באופן מקוון

רכישת פוליסת ביטוח באופן דיגיטלי היא פשוטה. נכנסים לאתר של חברת הביטוח הדיגיטלית, דוגמת שוקו, למונייד (NYSE: LMND) או היפו (NYSE: HIPO), בוחרים את סוג הפוליסה בה מעוניינים, מזינים את כל הפרטים שמתבקשים להזין ומקבלים הצעת מחיר. ניתן לחזור ולשנות פרטים עד לתפירת ההצעה המתאימה לכם. עם קבלת הצעה ממנה אנו מרוצים ניתן לרכוש את הפוליסה במקום והיא נכנסת לתוקפה מיד.
גם טיפול בתביעות נעשה בדרך כלל באופן דיגיטלי וללא מגע יד אדם, למעט במקרים בהם מתעוררות בעיות או נדרש טיפול פרטני. תביעות מוצדקות מטופלות באופן מידי, מאושרות אוטומטית והעברת תשלום הפיצוי מבוצעת בתוך שניות.

אם טראסט מעוניינת לרכוש את שוקו

אם טראסט (AmTrust Financial Services) היא חברת ביטוח בין לאומית שמשרדיה המרכזיים שוכנים בניו-יורק. החברה מתמחה בביטוחי תאונות אישיות, ביטוח עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, ביטוחי סייבר, ביטוח כללי ועוד. החברה הוקמה בשנת 1990 וכיום מועסקים בה כ – 5,700 עובדים במשרדים בארה"ב, אירופה וקנדה. לאחרונה נודע שמכיוון שלא הצליחה לרכוש שליטה בכלל ביטוח או בפניקס חברת אם טראסט מתכוונת לבצע השקעה בחברת הביטוח הדיגיטלית שוקו.
אם טראסט מנהלת מגעים להשקיע כ – 12.5 מיליון דולרים בשוקו, גיוס המקנה לשוקו שווי שוק של מאות מיליוני שקלים. עוד נודע שבמו"מ משתתפים גם חברת ביטוח ישראלי גדולה וגוף פרטי העשויים להצטרף ולהשקיע בשוקו יחד עם אם טראסט.

בשוקו יודעים לספר שהסכום שיגויס, יחד עם הון נוסף שהחברה כבר גייסה מאז הקמתה לפני שלוש וחצי שנים, נועד לשמש כהון מרותק. זאת כדי לסייע בקבלת רישיון מבטח דיגיטלי מרשות שוק ההון. רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון עתידה ככל הנראה לאפשר את ההשקעה לאחר שהעניקה למקים שוקו, מר ליאב גפן, היתר שליטה בחברת ביטוח. ממש כמו שוקו גם חברת הביטוח הדיגיטלית למונייד פעלה תחילה תחת רישיון של סוכן. ביולי 2020 הונפקה למונייד בנאסד"ק לפי שווי של 4 מיליארד דולרים, בשוקו מקווים לשחזר הצלחה זו.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן