האקלים הכלכלי: בנק אוף אנגליה דורש מגופים פיננסים וחברות ביטוח להגדיל את ההון בעקבות אסונות טבע - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

האקלים הכלכלי: בנק אוף אנגליה דורש מגופים פיננסים וחברות ביטוח להגדיל את ההון בעקבות אסונות טבע

משבר האקלים

הבנק של אנגליה מפרסם מסמך כוונות ובו תקנות חדשות לגופים פיננסיים וליצרנים של מוצרים שאינם ברי קיימא, עם דרישה להגדיל את ההון למקרה של פגיעה בהתנהלות העסקית בעקבות משבר האקלים. מימוש התקנות צפוי רק לקראת שנת 2022, אולם פעילים סביבתיים מברכים על השינוי, ובריטניה הופכת להיות המדינה הראשונה שקובעת מדיניות פיננסית בהתאם לשינויים הצפויים עקב משבר האקלים וההתחממות הגלובאלית.

בסוף החודש שעבר (אוקטובר 2021) פרסם הבנק הרשמי של אנגליה, Bank of England, הודעה רשמית ובה אזהרה בנוגע לסיכונים הכלכליים הכרוכים בשינויים האקלים. בפרסום נכתב כי כוונתו של הבנק להחמיר רגולציות, לדרוש מארגונים מסמכים שיוכיחו כי הם מודעים לסכנות ומתארגנים בהתאם, כמו גם לבחון את דרישות ההון ההתחלתי הנדרש עבור חברות הצפויות להיפגע משינויי האקלים, כמו למשל חברות ביטוח, בנקים, וארגונים שעוסקים במוצרים שאינם ברי קיימא.

אין ספק, לאור הנכתב בהודעה, כי הבנק של אנגליה מתכוון לנקוט בגישה חריפה יותר, ואקטיבית יותר, כלפי נזקים כלכליים וסיכונים עסקיים שצפויים להיערם בארגונים במדינה, עקב משבר האקלים.

הודעת המשך להחלטות בנוגע לחשיפת הבנקים באנגליה למשבר האקלים

ביוני השנה פורסמה הודעה מטעם הבנק של אנגליה, כי תקנות חדשות ייאלצו את 19 הבנקים והמבטחים הגדולים במדינה לחשוף את המוכנות לחשיפה לסיכונים בשלושה תרחישים שונים של משבר האקלים: האחד בו ממשלות העולם לא פועלות בנחישות מספקת והטמפרטורות עולות בצורה קיצונית, של עד 3.9 מעלות ועד מטר בגובה פני הים. שינויים כאלה, ככל שהם דרמטיים יותר הם משפיעים יותר למשל על יכולת החזר הלוואות ללקוחות שנפגעו מהם. בפרסום זה הפכה בריטניה למדינה הראשונה המכינה תכנית חירום כלכלית להתמודדות עם משבר האקלים.

ביקורות עומק וסקירות רגולטוריות

כיצד יתמודד הבנק של אנגליה עם המעקב אחר פעילות עסקית וסיכונים כלכליים הניטלים על ידי ארגונים ומוסדות פיננסיים במדינה? ה – PRA, היא "הרשות לויסות סיכונים" של הבנק, תיארה מצב שבו יישלחו לארגונים שונים "מומחים בתחומם" לביצוע סקירות עומק, כולל סקירות חשבונאיות, אשר יעלו נתונים בנוגע לרמת המוכנות והסיכון בפעילות העסקית, לאור השינויים הצפויים במזג האוויר. ארגונים שמתוך הדו"חות הללו יעלה כי הם אינם מוכנים להתמודד עם שינויי מזג האוויר יידרשו להציג שיעורי הון עצמי גדולים יותר מאלה שייערכו בהתאם להנחיות הבנק.

ביחד עם השינויים פרסום מסמך כוונות זה, הבנק של אנגליה מתנה את כניסת התקנות לתוקף בסקירה נוספת, שכפי הנראה תתבצע בשנת 2022.

"כריות" אבטחה פיננסיות

הבנק פרסם התייחסות ל"כריות אבטחה", שיגנו על מוסדות פיננסיים במקרה של הפסדים כתוצאה משינויי אקלים או אסונות טבע. למשל, במקרה של הלוואות בסכומים גבוהים שיקשו על ההתנהלות הפיננסית במצב של הכנסות נמוכות או פגיעה בייצור. כדוגמה, מצויין המקרה של הלוואות לטווח ארוך לחברות רכב המייצרות עדיין רכבים שמונעים על דלק פוסילי. דגמי רכבים כאלה צפויים להיעלם כליל בעשורים הקרובים, ובריטניה עצמה קבעה כי תיאסר מכירתם בגבולות המדינה עד שנת 2030. לפיכך – הלוואות ליצרניות דגמים אלה נחשבות הלוואות מסוכנות.

מכיוון שתקנות פיננסיות יכולות לייקר את העלות לאחזקת מוצרים בסיכון גבוה כמו הלוואות כאלה – הבנק של אנגליה מתכוון לייצר הרתעה בנטילת סיכונים שעלולים לפגוע ביכולת הארגונים להתמודד עם משברים על רקע ההתחממות הגלובאלית.

ארגונים סביבתיים מברכים על שינוי המדיניות

ארגונים שונים הפעילים למען איכות הסביבה ציינו כי הם מברכים על החלטת הבנק להקשות על התנהלות כלכלית שאינה לוקחת בחשבון את הסיכונים הכלכליים הכרוכים במשבר האקלים. שינוי המדיניות והחמרת הכללים יכולים לעזור בהצרת צעדיהם של ארגונים שאינם לוקחים בחשבון את האסונות העשויים להיגרם כתוצאה ממשבר האקלים, ולהפחית את המימון שחברות כאלה לעיתים נהנות ממנו.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן