גיל הפרישה לנשים עולה, מה זה אומר על החיסכון הפנסיוני? - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

גיל הפרישה לנשים עולה, מה זה אומר על החיסכון הפנסיוני?

חיסכון פנסיוני

העלאת גיל הפרישה לנשים תגרום להעלאה משמעותית, של עד 23%, בקצבה החודשית לנשים שיפרשו. עוד פרטים על המהלך הצפוי להסתיים בשנת 2032 – לפניכם. גיל הפרישה לנשים בישראל הוא 62 בעוד שעבור גברים גיל הפרישה הוא 67. מזה כמה שנים שנושא העלאת גיל הפרישה לנשים נמצא בכותרות אולם מהלכים לקידום העניין בחקיקה לא צלחו עד כה. לאחרונה נודע שהממשלה פועלת לכלול את העלאת גיל הפרישה לנשים בחוק ההסדרים המתגבש בימים אלה.

לפי המתווה המוצע גיל הפרישה לנשים יעלה בהדרגה, בתחילה בשלושה חודשים בכל שנה, במשך שמונה שנים, כך יגיע גיל הפרישה לנשים ל – 64 בשנת 2029 – ואז בארבעה חודשים בכל שנה למשך שלוש שנים נוספות, כך שגיל הפרישה לנשים יגיע בסופו של דבר ל – 65 בשנת 2032. נראה שהפעם המהלך להעלאת גיל הפרישה לנשים אכן יצא לדרך ולאור עובדה זו מעניין לבדוק מה תהיה השפעתו על החיסכון הפנסיוני ועל גובה הסכום שישולם מדי חודש לנשים שחוסכות עשרות שנים לקראת פרישה.

העלאת גיל הפרישה לנשים: מהלך שמבוצע לאחר דחייה של שנים

ראוי לציין כי נושא העלאת גיל הפרישה לנשים נתקל בהתנגדות מצד גופים שונים מחשש שנשים רבות יפגעו מן המהלך. התנגדות זו גרמה לדחיות חוזרות ונשנות אשר כבר כמעט הובילו לצורך בקיצוץ של כ – 1.3% מתשלומי הפנסיה החודשיים לכ – 270 אלף עמיתים בקרנות פנסיה וותיקות. הפחתה כזו בוטלה ברגע האחרון כבר שלוש פעמים על ידי הממונה על שוק ההון מר משה ברקת, אולם בדחייה האחרונה סוכם כי אם גיל הפרישה לנשים לא יועלה תבוצע הפחתה בתחילת שנת 2022. לאור ההתפתחויות האחרונות נראה שלא יהיה צורך לבצע הפחתה כזו בתשלומי הפנסיה של גמלאים רבים כל כך. ההתנגדות להעלאת גיל הפרישה דעכה בזכות העובדה שלצד המהלך להעלאת גיל הפרישה מקדמות השרה לשוויון חברתי מירב כהן, ושרת התחבורה מרב מיכאלי מתווה האמור לספק מענה לנשים משכבות חלשות העובדות בעבודות שוחקות.

קצבת הפנסיה תעלה משמעותית

יועצי מס מבצעים סימולציות כדי לברר איך תשפיע העלאת גיל הפרישה לנשים על גובה הפנסיה שתקבלנה גמלאיות. מסימולציות מעין אלה עולה כי תהיינה נשים עבורן קצבת הפנסיה תגדל בצורה משמעותית כתוצאה מהעלאת גיל הפרישה, במקרים מסוימים סכום הקצבה החודשי עשוי לתפוח בכ – 23% אצל נשים שתפרושנה בגיל 65 במקום בגיל 62. כך למשל נשים ששכרן היה 6,000 שקלים תקבלנה תוספת של כמעט 850 שקלים לקצבה החודשית, הקצבה שתשולם להן תעמוד על כ – 4,450 שקלים במקום 3,600 כפי שקורה כיום בעת פרישה בגיל 62. נשים המרוויחות משכורת גבוהה של כ – 20,000 שקלים תקבלנה כ – 2,800 שקלים יותר בתשלומי הפנסיה בזכות תקופת החיסכון הנוספת בת שלוש השנים, הקצבה שלהן בעת פרישה בגיל 65 תעמוד על כ – 14,800 שקלים במקום כ – 12,000 כפי שקורה כיום בעת פרישה בגיל 62.

תוספת של כ – 6% על כל שנת דחייה

מסתבר שכל שנת חיסכון נוספת, הנובעת מדחיית גיל הפרישה, המשך עבודה וביצוע הפרשות לקרן הפנסיה מן השכר, נוצר גידול של כ – 6% בקצבה החודשית, אותה מתחילים לקבל בעת הפרישה. הגידול נובע, בין היתר, גם מביצועיהן הממוצעים של קרנות הפנסיה המובילות. חשוב לדעת שישנם מצבים בהם עדיף לא להמתין וכדאי להתחיל למשוך כספים מקרן הפנסיה עוד בטרם הגעה לגיל הפרישה לגמלאות. כך למשל כאשר ישנן הכנסות נמוכות מעבודה אפשר להתחיל לקבל קצבה כבר בגיל 60. מבחינה זו תכנון נכון של החיסכון הפנסיוני ואופן ניצולו הם חשובים מאוד. עובדים רבים, גברים ונשים כאחד, אינם מודעים די הצורך לזכויותיהם. במיוחד אין מודעות לעובדה שניתן להתחיל לקבל כספים מקרן הפנסיה כבר החל מגיל 60. ניצול נכון של זכויות עמיתים בקרן הפנסיה יאפשר להפיק את המרב גם כיום לאחר שמהלך העלאת גיל הפרישה לנשים יוצא לדרך.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן