תרופות בהתאמה אישית - מהי חשיבותו של ביטוח מסוג זה ואיך בוחרים אותו נכון? - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

תרופות בהתאמה אישית – מהי חשיבותו של ביטוח מסוג זה ואיך בוחרים אותו נכון?

תרופות בהתאמה אישית

תוחלת החיים, כמו גם איכות החיים בגיל השלישי, השתנו באופן פלאי במאה השנים האחרונות. מעריכים שבתקופה המכונה "תקופת ההשכלה" ביוון העתיקה, תוחלת החיים עמדה על כ – 28 שנים, ובסוף המאה ה – 19 הגיעה תוחלת החיים לשיא של 50 שנה – הנה, רק מאה שנים לאחר מכן תוחלת החיים הממוצעת עומדת על 83 שנים בממוצע. גם בתחום ההתמודדות עם מחלת הסרטן, שבעבר הלא רחוק נחשבה באופן גורף למחלה חשוכת מרפא, והנה כיום בחלק ניכר של סוגי הסרטן מדובר במחלה כרונית שניתן לחיות לצידה.

אחת ההתפתחויות המרשימות שנכנסו לשימוש בעולמות הרפואה במחלות שונות ככלל ובפרט בהתמודדות עם סרטן הוא תחום התרופות בהתאמה אישית – תרופות המותאמות באופן גנטי לחולים הנוטלים אותן. ההתאמה האישית של תרופות מבוצעת באמצעות מיפוי גנטי או גנומי מקצועי, וייצור תרופה בתכולה האופטימאלית למטופל ולשימושו בלבד לאורך כל תקופת הטיפול – ולעיתים לאורך כל החיים.

טיפול בתרופה בהתאמה אישית עשוי להטיל מחדש את הקוביות עבור המטופל ובמקרים רבים להעניק לו סיכויים טובים יותר להחלמה כמו גם לאיכות חיים טובה הרבה יותר לעיתים במהלך שנים של רגרסיה ושמירה על בריאות טובה. אבל העלויות בנטילת תרופות בהתאמה אישית מגיעות לעיתים לא רחוקות למאות אלפי שקלים בכל חודש. ברור שאצל רובנו סכומים כאלה לתשלום חודשי על מנת להרוויח איכות חיים או אפילו את החיים עצמם מייצרים בעיה מהותית – ובדיוק לשם כך מומלץ לבחון הוספת כיסוי לתרופות בהתאמה אישית בביטוח הבריאות הפרטי שלכם.

מה כוללת ההרחבה של ביטוח תרופות בהתאמה אישית?

ביטוחי בריאות פרטיים כוללים היום שלוש פוליסות בסיסיות: ביטוח השתלות, ביטוח ניתוחים, וביטוח המספק כיסוי עבור תרופות שאינן בסל התרופות הממלכתי. אחת ההרחבות המתאפשרות לכיסוי התרופות הוא כיסוי תרופות בהתאמה אישית, הכולל היבטים שונים של עלויות במידה וההמלצה הרפואית תכלול תרופות שיותאמו לחולה על בסיס המידע הגנטי האישי שלו. תרופות בהתאמה אישית, המכונות גם "תרופות גנטיות", הן לא אחת תרופות מצילות חיים, המאפשרות איכות חיים טובה יותר ושמירה על מצב של רגרסיה בסוגים שונים של סרטן. בחלק גדול מן המקרים, השימוש בתרופות בהתאמה אישית אינו מסתיים עם ההחלמה אלא המטופל ממשיך ונוטל את התרופות, כמו גם מבצע בדיקות מעקב המבטיחות את בריאותו, לאורך שנים רבות.

ביטוח תרופות בהתאמה אישית כולל יותר מאשר רק את הכיסוי הביטוחי לרכישה קבועה של תרופות גנטיות. מרבית ההרחבות מסוג זה כוללות גם כיסוי עלויות של בדיקות גנטיות או גנומיות לאיתור ההתאמה האופטימאלית במבנה התרופה ותכולתה למטופל, והחזר הוצאות לשם השימוש בתרופה, כמו למשל הגעת איש מקצוע מתחום הרפואה, אחות או איש סיעוד לסיוע בנטילת התרופה, למשל במקרה שהתרופה ניטלת בזריקה והמטופל אינו מסוגל לבצע פעולה זו ללא עזרה.

מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים כיסוי ביטוחי לתרופות בהתאמה אישית?

חשוב לדעת כי כמו הפרמיה החודשית, גם גובה הכיסוי, ההשתתפות העצמית וההיבטים הנוספים הכלולים בפוליסת הביטוח לתרופות גנטיות משתנים בין חברת ביטוח אחת לאחרת. חשוב לבחון גם את אורך תקופת האכשרה במהלכה לא תוכלו להפעיל את הביטוח במקרה של חלילה צורך. בנוסף, חלק מההרחבות לפוליסת תרופות בהתאמה אישית כוללות שיפוי כספי לשימוש בתוספי מזון או ויטמינים כמו גם שיפוי כספי במקרה של שימוש בקנאביס רפואי לפי התוויית רופא.

לעיתים קרובות, ביטוח רפואי מקיף ואיכותי יוצר את ההבדל בין טיפול תרופתי אופטימאלי ללא נטל כבד של עלויות חודשיות, לבין טיפול רפואי שאינו הטוב ביותר ואשר נבחר בשל אילוצים כספיים. הרחבת תרופות בהתאמה אישית בביטוח בריאות קיים ניתנת בעלויות זניחות של שקלים בודדים בכל חודש, וכדאי לבחון את האפשרות להוסיפה לביטוח הבריאות הפרטי של המשפחה.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן