ביטוח נסיעות: מה קורה עם בני 70+ שרוצים לטוס לחו"ל? - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

ביטוח נסיעות: מה קורה עם בני 70+ שרוצים לטוס לחו"ל?

ביטוח נסיעות

בימים אלה אנחנו מתבשרים, היישר מנתב"ג, על תורים ארוכים בדרך לחופשת הקיץ בחו"ל. זאת, על אף שראש הממשלה עצמו, נפתלי בנט, ביקש מאזרחי ישראל לדחות נסיעות שאינן חשובות. עשרות אלפים ישראלים יוצאים לחופשה, ביעדים ירוקים בדרך כלל, בכל יום במהלך חודשי הקיץ, גם השנה, ב – 2021, אבל מחירי החופשות האמירו – והאפשרויות לביטוח נסיעות בחו"ל, הצטמצמו והתייקרו פלאים.

ישראל היא מהמדינות בעלות שיעורי החיסון הגבוהים ביותר בעולם, ובכל זאת – מה קורה, אם בבדיקת הקורונה שלפני החזרה ארצה, או בבדיקת קורונה שגרתית, מכל סיבה שהיא, במהלך השהייה בחו"ל, אחד מבני המשפחה מקבלים תוצאה חיובית, כלומר הם נדבקו בקורונה? מה קורה אם חלילה מטייל שנמצא בחו"ל מציג תסמינים מחשידים לקורונה, ונאלץ לעבור אשפוז או בידוד על פי תנאי המדינה בה הוא שוהה?

מסיבות אלה ואחרות, ביטוחי הנסיעות לקורונה הפכו מורכבים יותר, יקרים יותר, וקשים יותר לפענוח. לצד הסעיפים וההחרגות הרגילות מופיעים עוד נתונים ואפשרויות כמו "הכל כלול לתקופת קורונה" וכדומה. ממש לאחרונה (יולי 2021) הודיעה חברת "ביטוח ישיר" כי היא לא תאפשר לבטח מבוגרים בני 70 ומעלה, המעוניינים לצאת לנופש בחו"ל. זאת ,בשל הסיכון המוגבר לחלות בקורונה בעת השהייה בחו"ל, כעת כשניראה שזן הדלתא של הנגיף תוקף גם מחוסנים – ובני הגיל השלישי נמצאים בסיכון מוגבר.

איך אפשר לנצח את המגבלה הביטוחית המקשה על יציאות של בני 70+ לחו"ל?

מה קורה עם ביטוחי הנסיעות במהלך 2021?

לאורך שנת 2020 שוק התיירות סבל מירידות חדות, עד כדי כמעט היעלמות מוחלטת של הביקושים, בארץ כמו גם בחו"ל. הבידודים, הסגרים, בדיקות הקורונה והדרישות של מדינות היעד ומדינות המוצא לפני ולאחר הטיסה, הפכו את הטיסות לאפשרות לעשירים – או לחדורי מטרה בלבד.

גם ביטוחי הנסיעות התייקרו מאוד במהלך השנה האחרונה, וחברות ביטוח רבות, ביניהן למשל ביטוח ישיר, הפסיקו לשווק ביטוחי נסיעות לחו"ל לאורך חלק מהשנה.

באוגוסט של שנת 2020, פנה חבר הכנסת גדעון סער לרשות שוק ההון, הביטוח החיסכון לאור פרסומים בפורטלי הביטוח הגדולים בנוגע להחרגת בני 70+ מרכישת ביטוחי נסיעות לחו"ל מטעם גופים שונים, כולל מוסדות ביטוח וקופות חולים. ביוני אשתקד פורסם ראיון בעייתי עם מנכ"ל פספורט קארד שהודיע כי בני 60+ לא יוכלו לרכוש ביטוחי נסיעות דרך החברה. בנוסף להחרגה על פי גיל קיימת החרגה על פי מדינה, כאשר לחברות הביטוח רשימות של מדינות התואמות לרשימות המדינות שתויגו ברמת סיכון לנסיעה לישראלים, יעד הנסיעה משפיע על תמחור ביטוח הנסיעות ולעיתים גם על האפשרות לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל.

יש מדינות, דוגמת איי סיישל, מהיעדים הפופולאריים לנסיעות ישראלים בחודשים האחרונים, אשר דורשות במעמד הכניסה בנוסף לויזה גם הצגת פוליסת ביטוח באנגלית, הכוללת סעיף כיסוי כלל הוצאות קורונה, כולל בידוד במקרה הצורך (ולא רק אשפוז). דרישה זו מייקרת, כמובן, את עלות הביטוח ליעד זה למשל.

רוצים לטוס? שלמו ביוקר

ניראה שמוסדות הביטוח לא מתנצלים על הקושי בביטוח הטיסה. רק ביוני השנה, פורסם תחקיר של "תכנית חיסכון" בערוץ קשת 12, בו סוכמה עלייה של 100% במחירי ביטוחי הנסיעות לחו"ל, למחירים גבוהים פי שתיים ביחד למחירי הביטוחים לנסיעות לחו"ל לפני ימי הקורונה.

סוכן ביטוח יכול לעזור

חשוב לדעת, כי בביטוח נסיעות לחו"ל במיוחד, חשוב לבצע השוואה מדוייקת של פוליסות ביטוח אפשריות שונות ביחס לפרופיל הנוסעים וליעדי הטיסה. מי שיוכל לעזור לכם לבחור את ביטוח הנסיעות המשתלם והמתאים ביותר עבורכם הוא סוכן ביטוח שעובד עם כל חברות הביטוח ומייעץ באופן אובייקטיבי.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן