ביטוח מחלות קשות לילדים - מה החשיבות? - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

ביטוח מחלות קשות לילדים – מה החשיבות?

ביטוח לילדים

רבים מבטחים עצמם בביטוח מחלות קשות כדי למנוע מצב של התרסקות כלכלית במקרה של חולי במחלה קשה. ביטוח מחלות קשות לילדים מעניק סכום פיצוי חד פעמי בסכומים של מאות אלפי שקלים, המבטיח שניתן יהיה להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של המחלה כל שההורים יהיו פנויים להתרכז בטיפול בילד, וחשוב לדעת כי עבור פרמיה חודשית בגובה של פחות מעשרה שקלים בחודש, ניתן להבטיח קבלת סכום גבוה בעת הצורך.

החפיפה של ביטוח מחלות קשות לילדים עם מוצרי ביטוח אחרים היא מינימלית (לא נוצר כפל תשלום על ביטוחים), הכיסוי שמעניק ביטוח מחלות קשות לילדים הוא רחב היקף וכולל שמונה מקרים רפואיים שנקבעו על ידי רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, אלו הם: סרטן, טרשת נפוצה, ניתוח מסתמי לב, ניתוח מעקפי לב, קרדיומיופתיה, שבץ מוחי, התקף לב וניתוח אבי העורקים, ועוד כ-30 מקרים נוספים.

ככל שתקדימו לרכוש ביטוח מחלות קשות לילדים – הפרמיה לביטוח תהיה נמוכה יותר

ההוצאה הנדרשת כדי להתמודד עם מחלה קשה (סרטן למשל) עשויה להגיע לכדי 250 אלף שקלים ואף יותר. מחלה של ילד דורשת תשומת לב רבה מן ההורים וכפועל יוצא היקף ההעסקה עשוי לרדת באופן משמעותי. חשוב לדעת שאין ביטוח בריאות המעניק כיסוי לירידה ביכולת ההכנסה עקב צורך לטפל בילד חולה וכאן בדיוק נכנס לתמונה ביטוח מחלות קשות לילדים.

ביטוח מחלות קשות נועד למבוטחים מגיל שבועיים ועד גיל 65 (הפוליסה נשארת בתוקף עשור לאחר מכן, כלומר מבוטח שרוכש ביטוח מחלות קשות בגיל 65 יהיה מבוטח בפועל עד גיל 75). ככל שמבטחים בגיל צעיר יותר עלות הפוליסה תהייה אטרקטיבית יותר. כך למשל עבור ילד עד גיל 18 התשלום עבור ביטוח מחלות קשות עשוי לנוע סביב 20 שקלים לחודש בלבד. אדם מבוגר, בן 60 ומעלה, עשוי לשלם עבור אותה פוליסה סכום חודשי של מאות שקלים, הכול בהתאם למצבו הרפואי (ככל שיש יותר מחלות רקע הפרמיה החודשית לתשלום תהיה גבוהה יותר).
כאשר רוכשים ביטוח מחלות קשות לילד הצהרת הבריאות תהיה וודאי נקיה. ככל שדוחים רכישת פוליסה כזו גדל הסיכוי שיהיו מחלות רקע שיהיה עלינו לציין ואשר תבואנה בחשבון בעת חישוב גובה הפרמיה החודשית שנדרש לשלם.

איך בוחרים פוליסת ביטוח מחלות קשות לילדים?

מי שמבינים כמה חשוב לרכוש ביטוח מחלות קשות לילדים וודאי מעוניינים לדעת איך בוחרים בין הפוליסות השונות המוצעות בשוק. כאמור, ישנם 8 מצבים רפואיים הכלולים בכל פוליסה כזו (בהתאם לדרישות רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון) אולם כל חברת ביטוח דואגת להוסיף לאלה עשרות מצבים נוספים, כך למשל ישנן פוליסות המכסות גם סכרת נעורים ופוליסות אחרות בהן מחלה חשובה זו (שהיא נפוצה למדי כיום בקרב מתבגרים) אינה כלולה.
עוד יש להשוות את היקף הכיסוי, כלומר את גובה הסכום החד פעמי שישולם לנו במקרה של ילד אשר יחלה באחת המחלות שהפוליסה מכסה. גם עלות הפוליסה חשובה אם כי מכיוון שמדובר בתשלום נמוך ההבדלים אינם כה משמעותיים.

נקודה נוספת שכדאי לקחת בחשבון בעת שבוחרים פוליסת ביטוח מחלות קשות לילדים היא ציון שקיבלה חברת הביטוח במדד השירות השנתי. מדי שנה מפרסם משרד האוצר מדד שירות המדרג חברות ביטוח לפי מידת שביעות הרצון של הלקוחות, זמני המתנה למענה טלפוני, מהירות התגובה, עד כמה נכונים לקוחות החברה להמליץ עליה ועוד.

ישנן חברות המציעות ביטוח מחלות קשות לילדים מגיל שבועיים, חברות אחרות מציעות את הביטוח החל מגיל שלוש שנים בלבד. הבדל נוסף יכול להיות בגיל בו ילד הופך למבוגר והתשלום בגינו משתנה בהתאם, ישנן חברות שביטוח מחלות קשות לילדים שלהן הוא עד גיל 17, אחרות עד גיל 19 וישנן חברות ביטוח המציעות ביטוח מחלות קשות לילדים עד גיל 25.

ליאור מור

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן