מגדל פיקס: פוליסת ביטוח חדשה ללא השתתפות עצמית - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

מגדל פיקס: פוליסת ביטוח חדשה ללא השתתפות עצמית

ביטוח רכב

איך אתם בוחרים ביטוח רכב? מרבית הרוכשים ביטוח רכב חדש משווים בעיקר את מחיר הפוליסה, כלומר, את הפרמיה החודשית שיש לשלם בכל חודש. לעיתים, אנחנו פשוט ממשיכים את פוליסת הביטוח שרכשנו בשנה שעברה, לעיתים אנחנו בודקים גם את מדד השירות של חברות הביטוח – מדד שחשוב לקחת בחשבון בבחירת פוליסת ביטוח מכל סוג, המפורסם על ידי רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון והמגלם את איכות השירות שאתם יכולים לצפות לה מחברת הביטוח שלכם, כולל זמן מענה לטלפונים, שיעורי תשלומים לתביעות, כמות תלונות לקוחות וכדומה.

אבל מה עם גובה ההשתתפות העצמית שלכם, במקרה של תאונה חלילה? האמת, שגובה ההשתתפות העצמית משפיע מאוד על אטרקטיביות הביטוח שלכם וגם עשוי להשפיע על הפרמיה החודשית שאתם משלמים על פוליסת הביטוח. זה הזמן ללמוד כל שיש לדעת בנוגע להשתתפות עצמית במקרה תאונה – ולהכיר את האפשרות לביטוח רכב ללא השתתפות עצמית.

איך מגלים את גובה ההשתתפות העצמית בביטוח הרכב?

ברוב המכריע של פוליסות ביטוח הרכב מסוג צד ג' או ביטוח מקיף, יש רכיב של השתתפות עצמית. רכיב זה לא קיים בדרך כלל בביטוח רכב חובה, אלא במקרה של רכבים דו גלגליים.

רכיב ההשתתפות העצמית הוא בדרך כלל אישי ונקבע על פי מספר מאפיינים: העבר הביטוחי של מבקש הפוליסה, סוג הרכב ומחיר המחירון שלו, סוג התיקונים המבוטחים והמוסד שבו יתוקן הרכב, ועוד. בדרך כלל, נקבע סכום ראשוני של תמחור לנזקים של השתתפות עצמית שבנזקים שעלות התיקון שלהם נמוך ממנו – אין סיבה לפתוח תביעה כלל מול חברת הביטוח. זו גם אחת מהמטרות של ההשתתפות העצמית, והדרך של חברות הביטוח להבטיח שלא ייווצר עומס על המערכות וצוותי השירות, כאשר רק נזקים בסכום משמעותי יועברו לטיפול חברת הביטוח.

האם אפשר לרכוש ביטוח ללא השתתפות עצמית?

כיום יש מספר חברות ביטוח בישראל מאפשרות רכישת ביטוח ללא השתתפות עצמית כלל. אחת מהן היא למשל פוליסת ביטוח הרכב "מגדל פיקס", אבל חשוב לדעת, שבדרך כלל גם בפוליסות ביטוח רכב ללא השתתפות עצמית נקבע בפוליסת הביטוח סכום התחלתי שרק בסכומי תיקון גבוהים ממנו יש להפעיל את הביטוח. במילים אחרות, גם בפוליסות ביטוח רכב ללא השתתפות עצמית, בתיקונים קטנים ייאלץ בעל הרכב לטפל לבדו, ללא השתתפות בעלויות או מימון בעל מקצוע בתיקון. בתיקונים בסכומים גבוהים מזה שנקבע, בדרך כלל כמה אלפי שקלים (שוב, תלוי במאפייני הנהג והרכב), תוכלו לקבל 100% מימון לתיקון הרכב.

ביטול ההשתתפות העצמית ייקר את הפרמיה החודשית

אם הרעיון של השתתפות עצמית במקרה של תאונה מעביר בכם חלחלה, כדאי שתמתינו רגע לפני שאתם מתקשרים לנייד את ביטוח הרכב המקיף שלכם אל חברת ביטוח המאפשרת ביטוח ללא השתתפות עצמית. כדאי לדעת, שביטול ההשתתפות העצמית מייקר ברוב המקרים את גובה הפרמיה החודשית שתתבקשו לשלם לחברת הביטוח, כך שעלות התשלומים במקרה של תאונה או נזק לרכב בעצם כבר תשולם על ידכם וייתכן שגם הרבה יותר מסכום זה בלבד. כדאי להשוות בין ביטוח רכב ללא השתתפות עצמית לביטוח רכב עם השתתפות עצמית ולהשוות את מחירי הפוליסות המוצעות לכם. נהגים זהירים, שנוסעים מעט או בעלי עבר נקי מתאונות, עשויים אפילו להרוויח מהגדלת סכום ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה, על חשבון הפחתת הפרמיה החודשית לתשלום.

מה עוד חשוב לוודא שקיבלתם בביטוח הרכב שלכם?

מעבר להשתתפות עצמית, ביטוחי רכב כיום מציעים סל של שירותים שכדאי לחשוב אם יועילו לכם או לא. בין השירותים תמצאו שירותי גרירה בפריסה ארצית, שירותי החלפת שמשות, שירותי VIP לשליחת אנשי מקצוע למיקומים שונים בארץ במקרה שהרכב נתקע, ואפילו שירות של רכב חלופי במקרה שהרכב יצא מכלל שימוש. שירותים אלה לפעמים מחייבים תוספת תשלום בפרמיה החודשית אולם היא זניחה, ורבים יספרו כי האפשרות להתקשר לאיש מקצוע בכל שעה, ביום או בלילה, ולקבל עזרה מקצועית כשאתם תקועים בדרך – שווה את התוספת לתשלום.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן