ביטוח ישיר וחברת MSI היפנית בעקבות הטכנולוגיה הלוהטת בתחום הביטוח: תשקיע כ-80 מיליון ₪ באינשורטק - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

ביטוח ישיר וחברת MSI היפנית בעקבות הטכנולוגיה הלוהטת בתחום הביטוח: תשקיע כ-80 מיליון ₪ באינשורטק

ביטוח ישיר

כשביטוח נתפס כמוצר ארכאי, מוסדי, ואפילו משעמם – האינשורטק הוא תחום חם, ידידותי, נגיש, צבעוני ומזמין. אינשורטק היא הדרך להפוך את מוצר הביטוח, מוצר שכולנו מחזיקים בו, מעניין יעיל ואפילו זול יותר. בשנים האחרונות משקיעות כל חברות הביטוח בארץ, וגם בעולם, באינשורטק, ואנחנו רואים חברות ביטוח צעירות שמשיקות פלטפורמות ידידותיות ו"שוברות את השוק". ביטוח ישיר, בשיתוף עם חטיבת ההשקעות של ענקית הביטוח היפנית MSI, מחפשים את הדבר הבא בתחום האינשורטק.

ממש בתחילת שנת 2021 הושלמה עסקת המכירה של 4% מהשווי של חברת "ביטוח ישיר השקעות פיננסיות" לענקית הביטוח היפנית MSI, תמורת 77 מיליוני שקלים ולפי שווי שוק מוערך של 1.93 מיליארד שקלים. ביטוח ישיר השקעות, ביחד עם ענקית הביטוח היפנית, הקימו חטיבת השקעות בחדשנות והם מחפשים את הדבר הבא. לפי התכנית של חטיבת ההשקעות, הוקצו 80 מיליוני שקלים למוצר האינשורטק הבא בשוק הישראלי. חלק מההשקעות כבר סומנו, ואת חלקן צוותי האיתור עדיין מחפשים.

אינשורטק דו גלגלי – הטרנד החם של הפיתוח בביטוח

בעולם שבו יותר ויותר עומס בכבישים, כשכולם רוצים הכל "כאן ועכשיו", אין פלא ששיעור כלי הרכב הדו גלגליים עולה ביחס גבוה יותר מהעלייה הכללית של כלי רכב שנעים על כבישי ארצנו. לצד העלייה במהירות הנסיעה, העלייה הכואבת, במיוחד בשנת 2021, בכמות תאונות הדרכים וההרוגים בכבישים, גם הדאגה לשלומם של הנוסעים על שני גלגלים, החשופים יותר לתאונות – עולה.

חברות הביטוח מחפשות את הדבר הגדול הבא, שיפחית את המחירים שמשלמים הרוכבים על כלי רכב דו גלגליים, כמו גם את העלויות שחברות הביטוח משלמות עבור פגיעות ברכוש ובגוף של נהגים כאלה, ואת מחירי הפרמיה בהתאם. חברת Ride Vision מספקת מערכת חכמה להתרעות בזמן אמת כאשר מתפתח מצב מסוכן עבור הרוכב, כמו למשל במצב של אי שמירת מרחק מספק ברדיוס מסביב לכלי הרכב הדו גלגלי, בעקיפה מסוכנת וכדומה. המערכת פועלת באמצעות שתי מצלמות שמותקנות על כלי הרכב ונורות לד שנועדו להרכבה על המראות – כך שהרוכב יכול לקלוט מידע מן המערכת מבלי להסיט את עיניו או את תשומת ליבו מהכביש. המערכת גם מקליטה סיכונים לניתוח ואפילו שימוש בבית משפט במקרה של תאונה. חטיבת ההשקעות של ביטוח ישיר ו – MSI מתוכננות להשקיע כ – 3.2 מיליון ₪ בפיתוח מיזם זה, וייתכן שהתקנת מערכת כגון זו תאפשר לרוכבי כלים דו גלגליים להוזיל את הפרמיה הביטוחית שהם משלמים, עם הפחתת הסיכון לתאונה.

מערכות בענן של איסוף מידע – רלוונטי למוצרי הביטוח כמו לשלום העולם כולו

טרנד חם נוסף שאנחנו מזהים לאחרונה כולל פיתוח של מערכות ביג דאטה המאוחסנות בענן ומנתחות את מצב הנהיגה והכבישים. זאת, לטובת בעלי עניין רבים, החל מיצרניות הרכב, דרך גופים ממשלתיים שדואגים לפיתוח תשתיות, ועד הגופים שיעודדו את המעבר לכלי רכב חשמליים לטובת העתיד של כדור הארץ. מערכת אחת כזו היא Upstream Security שהשלימה ממש לאחרונה סבב גיוסים שלישי בו גייסה 62 מיליון דולר. ביטוח ישיר, בשיתוף עם MSI, השקיעו בחברה כ – 8 מיליון שקלים.

צוות החדשנות בביטוח

ישראל היא מדינה קטנה, אולם בשוק הביטוח התחרות היא לא פשוטה, והיא דורשת מהחברות המובילות לשמור על חדשנות ופיתוח, כשאלה באים לידי ביטוי בעיקר באינשורטק: השילוב בין סקטור הביטוח לסקטור הטכנולוגי, המספק פלטפורמות ידידותיות, מערכות ביג דאטה, יעילות וחיסכון גם ללקוח וגם לחברת הביטוח. מבין החברות בישראל, ביטוח ישיר היא מובילה בהשקעה בחדשנות, עם Hub חדשנות שמנהל מעל 3 מיליארד שקלים וצוות מיומן שמשתף, כאמור, פעולה עם ענקית הביטוח היפנית MSI ונמצא בחיפוש אחר "הדבר הגדול הבא". המוצרים שבהם ביטוח ישיר משקיעה אינם משמשים רק ליצירת תיק השקעות רווחי, אלא משולבים במוצרי הביטוח שלה לטובת פרמיות זולות יותר וסיכון נמוך יותר להפעלת הביטוח.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן