ידידו הטוב של האדם: לראשונה ביטוח חיות מחמד בישראל - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

ידידו הטוב של האדם: לראשונה ביטוח חיות מחמד בישראל

כלב

יש לכם ביטוח בריאות פרטי? נהדר! זה אומר, שאתם יכולים לקבל שירותי רפואה פרטים בכיסוי חברת הביטוח שלכם. מה עם חיית המחמד האהובה עליכם? במקרה של פציעה, תאונה, מחלה תוכלו לאפשר לחיית המחמד שלכם טיפולים וטרינריים באיכות בין לאומית, אולם בעלויות גבוהות. אם אתם רוצים לאפשר טיפול מיטבי בידידו הטוב של האדם, מבלי לדאוג להוצאות גדולות כדאי שתכירו את ביטוח הבריאות לחיות מחמד, שתי פוליסות כאלה מוצעות בישראל נכון להיום – וכל הפרטים, לפניכם.

בתחילת שנת 2021, קיימה גלי את הבטחתה לשלושת ילדיה, והם נסעו שמחים וטובי לבב לבחור גור למשפחה. הם בחרו בגורה מעורבת שנראתה "מבית טוב", וחזרו הביתה עם הרכש החדש. כבר באותו היום הבינה גלי שמשהו מאוד לא בסדר עם הגור החדש שלהם: הוא מסרב לאכול ולשתות. למחרת, ניגשה עם הגור, שכבר קיבל שם, קולר וישן בלילה במיטתה של הבת הצעירה במשפחה, לרופא הווטרינר, ושם התגלתה האמת המרה: הגור סובל ממחלה ויראלית בשם פרוו וירוס ונדרש לטיפול רפואי אינטנסיבי במסגרת של אשפוז ובעלות של אלפי שקלים ליום. במקרה של גלי ומשפחתה, הגור השתחרר הביתה לשמחת כולם לאחר כעשרה ימים, והמשפחה נפרדה מיותר מ – 10,000 ₪ עבור הטיפול. במקרים רבים, גם כלבים שהם "כמו ילדים" במשפחה, נותרים לסבול בשל העלויות הכבדות של טיפולים וטרינריים בחלק מן המקרים, או שהם נזנחים לאנחות במסגרת הווטרינרית לאחר שהחשבון לתשלום הוא גבוה ממה שבעל הכלב האומלל יכול להרשות לעצמו. בישראל, על אף שכל חיית מחמד נדרשת לטיפולים וטרינריים, חלקם במסגרת טיפולים שגרתיים וחלקם במסגרת טיפולי חירום – רק 4% מכלל המגדלים חיות מחמד מבטחים אותם בביטוח מתאים, הכולל שיפוי כספי גם במקרה של נזק לצד ג' וגם במקרה של טיפול וטרינרי בחירום. זאת, בשונה ממדינות רבות אחרות בעולם, למשל ארה"ב, שם מעל 40% מכלל בתי האב המחזיקים חיית מחמד מבטחים אותה.

ביטוח חיות מחמד – למה חשוב לשקול את זה?

ביטוח חיות מחמד מכסה בגדול שני היבטים של גידול בעל החיים שלכם: הראשון הוא עלויות טיפול במקרה של מחלה, פציעה או תאונה של חיית המחמד, ומדובר, כאמור, בסכומים ממש לא מבוטלים, הנה כמה דוגמאות: עלות ממוצעת לטיפול בפריצת דיסק אצל כלבים, בעיה נפוצה אצל כלבים גזעיים קטנים כמו פקינז, נעה סביב 12,000 ₪. עלות ממוצעת לטיפול בגידולים באזור הבטן או בית החזה, כולל ניתוח ותמיכה תרופתית, תנוע סביב 5,500 ₪, עלות ממוצעת לטיפול לאחר נשיכה תנוע סביב 5,000 ₪ ואף יותר. הנושא השני המכוסה בביטוח חיות מחמד הוא ביטוח צד ג', וזה כולל תביעות במקרה שהכלבלב שלכם גרם, במזיד או לא בכוונה, נזק לאדם אחר. זה יכול להיות ילד שנבהל ונפל או אדם או כלב שננשך על ידי הכלב שלכם. במקרים כאלה, חשוב לדעת שהוצאות רפואיות ופיצוי על עוגמת נפש יכולים גם הם להצטבר לכדי סכומים בני חמש ספרות.

אילו ביטוחים לחיות מחמד אפשר להשיג בארץ וכמה הם עולים?

כאמור, בניגוד למדינות אחרות בעולם, כולל ארה"ב ורבות ממדינות מערב אירופה,  בארץ נושא הביטוח לחיות מחמד נמצא עדיין בחיתוליו. אנחנו צופים שבשנים הקרובות יותר ויותר בעלי חיות מחמד יבחרו לבטח את ידידיהם ההולכים על ארבע. כיום, בישראל, מוצעים ביטוחי חיות מחמד בעיקר על ידי שני גופים: הפניקס עם פוליסת "שי לידיד", המוצעת כיום על ידי וטרינרים רבים לבעלי חיות מחמד, ופוליסת ביטוח מבית "חיותא", מעין מסגרת בת לביטוח רפואי פרטי המציעה פוליסת ביטוח ייחודית של חברת הביטוח שמרה מבית קבוצת מנורה. העלות הבסיסית לפוליסת ביטוח בשתי החברות נעה סביב 60-70 ₪ לחיית מחמד, וניתן להרחיב את מסגרת הכיסויים המוצעים בפוליסה תמורת עלות חודשים נוספת, ולשלם כ – 120 ₪ בחודש. שתי הפוליסות כוללות כיסויים במקרים כמו:

  • כיסוי לטיפולים רפואיים, ניתוחים, אשפוזים, צילומים ותרופות לחיית המחמד המבוטחת
  • בחירת וטרינר ותשלום מידי עם שליחת החשבונית אל חברת הביטוח
  • אפשרות לבצע יותר בדיקות, הדמיות, וטיפולים במסגרות פרטיות ובאיכות גבוהה יותר מבלי לדאוג לגובה התשלומים
  • פיצוי כספי במקרה של מות חיית המחמד
  • אחריות לנזקי צד ג' בשל חיית המחמד המבוטחת

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן