תמריץ חדש לעובדים מצטיינים בישראל, ביטוח חיים אמריקאי | Keynes

אמריקה זה כאן: תמריץ פופולארי חדש לעובדים מצטיינים בישראל, ביטוח חיים אמריקאי

ביטוח חיים

ביטוח חיים אמריקאי הוא שונה מביטוח החיים הפרטי המוצע בישראל במספר אופנים, בין השאר, הוא אינו מתייקר עם הגיל והוא אינו מתייקר לאחר אירועים רפואיים שבישראל משפיעים על גובה הפרמיה לתשלום.

מעסיקים ישראלים אשר מחפשים דרכים חדשות להתחרות מול ארגונים אחרים על "טאלנטים" ועובדים מצטיינים, מציעים כעת ביטוח חיים אמריקאי כהטבה לעובדים מצטיינים.

מה זה אומר, והאם מדובר בהטבה שכדאי להתאמץ על מנת להשיג אותה?

בארה"ב מעסיקים נעזרים במנגנונים שונים שאינם מקובלים בישראל, או שכאן אצלנו נעשה בהם שימוש מוגבל בלבד, על מנת לתמרץ עובדים "טאלנטים" שעליהם הם נאלצים להתחרות מול מעסיקים אחרים.

על תמריצים מעין אלה הנהוגים בארה"ב ניתן למנות מענקים כפרסים על תפקוד מוצלח במיוחד, השתלמויות מקצועיות על חשבון המעסיק, השתתפות ברווחים, ביטוחי בריאות שהן לא בסיסיים בארה"ב ועל כן לא כל אזרחי המדינה מחזיקים בכאלה, בונוסים ותוספות שכר, מתנות, החזרי הוצאות על לימודים ועוד.

אחד התמריצים הפופולאריים בארה"ב בו מתחילים להיעזר גם מעסיקים ישראלים הוא ביטוח חיים על חשבון המעסיק.

לאור המגמה המתרחבת בארץ להציע לעובדים הנחשבים מבוקשים פוליסות ביטוח חיים מטעם המעסיק מעניין לבחון איזו אוכלוסייה צפויה ליהנות מההטבה החדשה ואיך היא פועלת בעצם?

ביטוח חיים מסוג שאינו מוכר בישראל

חשוב להדגיש שביטוח החיים שמעסיקים בארה"ב מציעים לעובדים מצטיינים הוא שונה מביטוח החיים המוכר לנו בישראל.

מעסיקים ישראלים המאמצים את התמריץ פונים לחברות ביטוח האמריקאיות כדי לרכוש מהן, עבור עובדיהם, את הביטוח שאי אפשר לרכוש מחברות ביטוח בישראל.

אחד ההבדלים הבולטים בין ביטוח חיים אמריקאי לישראלי הוא שעבור ביטוח חיים בארץ משלמים פרמיה שהולכת וגדלה ככל שהמבוטח מתבגר.

בישראל מי שמחזיקים פוליסת ביטוח חיים מגיל 40 ועד גיל 70, המזכה שארים בפיצוי בגובה של כ – 3 מיליון שקלים במקרה של פטירה, ישלמו כ – 800 אלף שקלים באופן מצטבר בממוצע.

בארה"ב, עבור פוליסה המעניקה תנאים דומים התשלום יהיה כ -125,000 שקלים בממוצע. הבדל חשוב נוסף בין ביטוח החיים האמריקאי לזה הנהוג בישראל הוא שבארה"ב אין צורך לעבור בדיקה רפואית כתנאי לרכישת פוליסת הביטוח.

במקרים של הרעה במצב הבריאותי הפרמיה בביטוח חיים ישראלי עולה בעוד שעבור פוליסת ביטוח חיים אמריקאית אין שינוי בגובה התשלום החודשי עבור הכיסוי.

העובד כלל אינו צריך להיות נוכח בעת רכישת הפוליסה

מעסיקים ישראלים יכולים כיום לרכוש עבור עובדיהם ביטוח חיים אמריקאי משני סוגים.

האחד מכונה ביטוח "ריסק" והוא מעניק כיסוי למשך תקופה קצובה בת 10, 15, 20 או 30 שנים תמורת פרמיה קבועה, בתום התקופה ניתן לבחור להפוך את הביטוח לקבוע.

סוג הפוליסה השני מעניק כיסוי תוך צבירת וותק, כלומר: גם אם מחליטים להפסיק לשלם את הפרמיה נותר כיסוי ביטוחי למשך תקופה הנגזרת מן הוותק שנצבר לפני ההפסקה.

מכיוון שהפוליסות נרכשות מחברות ביטוח אמריקאיות, באמצעות סוכני ביטוח הפועלים גם בארץ והחלו להציע את האפשרות למעסיקים ישראלים, חשוב שלא תהיה חובת נוכחת של העובד או המעסיק כתנאי לביצוע רכישת פוליסת הביטוח.

עד לעת האחרונה חברות ביטוח אמריקאיות הציבו שתי דרישות לרכישת ביטוח חיים אמריקאי עבור עובדים בישראל, האחת הייתה קשר כלשהו של המבוטח עם ארה"ב ואילו השנייה הייתה הימצאות פיזית בארה"ב בעת רכישת פוליסת הביטוח.

כיום כבר אין צורך שהעובד יהיה אזרח אמריקאי או שיהיו לו קרובי משפחה בארה"ב כדי שתהיה אפשרות לרכוש עבורו ביטוח חיים אמריקאי.

המבטחים האמריקאים מוכנים להסתפק בכך שלחברה ישראלית הרוכשת ביטוח חיים אמריקאי עבור עובדיה יהיה סניף בארה"ב או שהיא מחזיקה מניות בחברה אמריקאיות.

חברות ישראליות רבות עומדות בקריטריון זה. גם בכל הקשור לצורך להימצא פיזית בארה"ב הסכימו חברות ביטוח אמריקאיות להקלה משמעותית בדרישות.

אין עוד חובה לנוכחות במעמד החתימה על רכישת הפוליסה, מה גם שהחברה המעסיקה יכולה להיות בעלת הפוליסה והעובד יהיה הנהנה ממנה (ממש כפי שהורים יכולים לרכוש ביטוח חיים עבור ילדיהם).

כך יוצא שנציג כלשהו, לו קשר לחברה הישראלית, יכול לטפל ברכישת פוליסת הביטוח החיים האמריקאי עבור עובדים של החברה בישראל.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן