כמה אנחנו משלמים על ביטוחי סייבר? המחיר הוכפל ב – 2021 - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

כמה אנחנו משלמים על ביטוחי סייבר? המחיר הוכפל ב – 2021

הגנת סייבר

ביולי 2021 פרסם ברוקר הביטוח הבינלאומי "האודן" דו"ח שכותרתו "התקשחות שוק ביטוח הסייבר" ובו מתואר כיצד התקפות כופר מהוות כיום איום סייבר משמעותי בפני עסקים בכל הגדלים. ככל שמספר ההתקפות והיקף ההפסדים שנגרמים בעטיין גדלים כך עולה גם הביקוש לביטוח סייבר, הבעיה היא שהפרמיות משקפות מציאות קשה. ביטוחי סייבר רבים התייקרו השנה בלמעלה מ – 50% ויש גם פוליסות רבות שמחירן הוכפל כך שישנן לא מעט חברות הנאלצות לשלם כיום פי שתיים ממה ששילמו עבור ביטוח הסייבר שלהן רק לפני שנה.

מודל עסקי דינמי של תחום ביטוחי הסייבר

לנוכח ריבוי ההתקפות ותוכנות הכופר המשתכללות המודל העסקי בתחום ביטוח הסייבר הוא דינמי ומתפתח במהירות כך שחברות תוכלנה לרכוש את הכיסוי הביטוחי הנחוץ להן. הבעיה כאמור היא הפרמיות היקרות המשקפות את רמת הסיכון הגבוהה שנראה שרק הולכת ומחמירה. שוק ביטוח הסייבר הוא בן 15 שנים לערך והוא נמצא בתקופה משמעותית ביותר בה הוא מתקשח בפעם הראשונה בתולדותיו. ככל שסכומי הפיצוי שחברות הביטוח נאלצות לשלם עולים כך הפרמיות ממשיכות להתייקר. לפי דו"ח של חברת המדדים S&P גלובל יחס ההפסדים של חברות ביטוח הסייבר, אשרא הוא עלות תשלומי הפיצויים מתוך סך הפרמיות, עולה גם השנה, כפי שקרה בשנת 2020 ו -2019 אלא שהפעם בשיעור משמעותי עוד יותר, זינוק של 25 נקודות צפוי להביא את יחס ההפסדים לרמה של כ – 73%, כלומר כ – 73% מכספי הפרמיות משולמים חזרה כפיצויים.

מספר התקפות הכופר גדל ב – 170%

מהדו"ח המפורט שפרסמה חברת האודן ונתונים ממקורות נוספים כמו מבטחים וגופים העוקבים אחר ההתפתחויות בתחום הביטוח בכלל וביטוח הסייבר בפרט, עולה כי בשנה האחרונה עלו מספר מקרי התקפות סייבר באמצעות תוכנות כופר ב – 170%. לא רק זאת אלא שהתשלום הממוצע בגין התקפת כופר כזו גדל בתוך שנתיים בלא פחות מ – 400%, מכ – 100,000 דולרים לערך בשנת 2019 לכ – 400,000 דולרים במהלך שנת 2021.

התקפות רבות כיום מבוצעות בשיטת הסחיטה הכפולה: הנתונים מוצפנים ונדרש תשלום כופר כדי לשחררם ובה בעת מבוקש תשלום כופר נוסף כדי למנוע פרסום נתונים גנובים. איום התקפות הסייבר הפך לאחד הסיכונים המשמעותיים בפניהם ניצבים עסקים גדולים ובינוניים כיום. בתקופת משבר הקורונה עסקים רבים הרחיבו את פעילותם המקוונת, תהליכים רבים החלו להתנהל מרחוק, כולל עבודה מרחוק, וכך התרחב מאוד כר הנתונים הדיגיטליים העלולים ליפול טרף למתקפת סייבר.

תוכנות כופר מכתיבות את כללי המשחק

ריבוי התקפות תוכנות הכופר גורם לעליה בביקוש לביטוח סייבר, ככל שעולה הביקוש כך מתפתח תחום ביטוח הסייבר כאשר גובה הפרמיות משקף את רמת הסיכון הנוכחית, שהיא, כאמור, גבוהה. שתי התקפות שהסתיימו בתשלום כופר גבוה במיוחד היו זו כנגד יצרנית המחשבים ACER, ששילמה כופר בגובה 11 מיליון דולרים להאקרים של REvil , קבוצת האקרים ממוצא רוסי המוכרים גם בשם Sodinokibi, וכנגד US Colonial Pipeline  ששילמה כ – 4 מיליון דולרים כדי לאפשר את חידוש פעילותה (אם כי ה – FBI תפס חלק מן התשלום).
תשלומי כופר הפכו לבעיה כה גדולה עד שבמאי השנה אחת מחברות הביטוח הגדולות באירופה, AXA France , השעתה החזרים כחלק מפוליסות ביטוח הסייבר שלה ללקוחות בצרפת, זאת כתגובה לביקורת מצד גורמים במשרד התובע הכללי של פריז והסוכנות הלאומית הצרפתית לאבטחת מידע אשר טענו כי מדיניות ההחזר כפי שהיא מעודדת תקיפות סייבר בידיעה שהחברה תמהר להפעיל את הביטוח ותבצע את התשלום ישירות מן הפיצוי שתקבל. תוקפים יודעים שארגון אשר לו ביטוח סייבר צפוי לשלם כופר בקלות רבה הרבה יותר מזו של ארגון שאין לו ביטוח כזה.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן