ההטבה של עובדי המדינה: ווישור, מגדל ושירביט יציעו ביטוחי רכב בתנאים מועדפים לעשרות אלפי עובדי המגזר הציבורי - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

ההטבה של עובדי המדינה: ווישור, מגדל ושירביט יציעו ביטוחי רכב בתנאים מועדפים לעשרות אלפי עובדי המגזר הציבורי

ביטוח רכב

משרד האוצר פרסם לאחרונה, זו השנה השלישית ברציפות, מכרז לביטוח הרכבים הפרטיים של עשרות אלפי עובדי מדינה. זו אינה השנה הראשונה בה מכרז זה מפורסם, אולם השנה, זכו בו שלוש חברות כשאחת מהן היא צעירה בשוק הביטוחים בישראל. מה היקפי המכרז, מה העלויות שלו ומי יבטחו השנה את הרכבים הפרטיים של עובדי המדינה? על כל אלה ועוד – לפניכם.

באוגוסט השנה פרסם משרד החשב הכללי של האוצר את אחד המכרזים הגדולים ביותר בתחום הרכב בישראל. מדובר במכרז שיאפשר ביטוח רכב עבור רכבם הפרטי של עשרות אלפי עובדי מדינה במחירים מוזלים במהלך שנת 2022. המטרה: להציע לכ – 51,000 עובדי מדינה את האפשרות לבטח את רכבם הפרטי בביטוח קבוצתי, ובמחירים נמוכים במיוחד. חשוב לשים לב: אין מדובר בביטוח רכבים מטעם העבודה, ואין השירות עומד במקום שירותי הסעות או מימון הגעה לעבודה: מדובר בשירות ביטוח לעובדי מדינה עבור רכבם הפרטי, ובנוסף לכל שירות אחר שמקבלים עובדי מדינה שונים בתחום הרכב וההסעות.

והשנה, עמד המכרז על סכום כולל של 198 מיליון שקלים, כאמור, עבור רכבים הפרטיים של כ – 51,000 עובדי מדינה. זהו הסכום הנמוך ביותר למכרז בשנתיים האחרונות: בשנה שעברה הוצעה פוליסת ביטוח רכב במסגרת המכרז לכ – 60,000 עובדי מדינה ושווי המכרז עמד על כ – 263 מיליון שקלים. זכו בו, אגב, חברות הביטוח "שירביט" ו"הראל".

בין הזוכות במכרז השנה: חברה חדשה בשוק הביטוח הישראלי

כחודשיים לאחר פרסום תנאי המכרז ואיסוף הצעות, נודע כי זכו במכרז שלוש חברות ביטוח שיחלקו ביניהן את עשרות אלפי המבוטחים החדשים שלהן: ב – 54% ממבוטחי המכרז זכתה חברת הביטוח הצעירה ווישור, 26% מהמבוטחים יקבלו הצעה מחברת שירביט, ועוד 20% מהמבוטחים יזכו להצעה אטרקטיבית לביטוח רכבם הפרטי מטעם חברת הביטוח מגדל. אגב, מעניין לציין כי במדד השירות בביטוח רכב חובה, שפורסם על ידי רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון באוגוסט השנה, זכתה חברת הביטוח ווישור במקום הראשון בקטגוריית ביטוח רכב חובה, חברת הביטוח שירביט הגיעה רק למקום החמישי ואילו מגדל הגיעה רק למקום ה – 14, מתוך 16 חברות שדורגו.

מספר הרכבים על הכביש גדל – אולם מספר המבוטחים במכרז קטן בכ – 15%

בתחומים רבים אנחנו רואים כי חברות ביטוח מעדיפות להציע הצעות קבוצתיות לביטוח, ומוכנות להעניק תנאים טובים במיוחד לקבוצות כאלה, גם בהיבטים של היקפי הביטוח וגם בהיבטים של סכומי הפרמיה החודשית שישולמו. אבל על אף האטרקטיביות שיש, על פניו, לכוח הקבוצתי ברכישת מוצרי ביטוח, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בקבוצת מבוטחים של מעל 50,000 בני אדם – בכל זאת נרשמת ירידה של כ – 15% במספר המבוטחים בביטוחי הרכב הקבוצתיים שמציע החשב הכללי לעובדי המדינה. איך אפשר להסביר את הירידה הזו? כנראה ששני כוחות פועלים במקביל ומשפיעים על אטרקטיביות ההצעה הקבוצתית לביטוחי רכב: הכוח הראשון הוא כוחו של הווירוס החדש שנכנס לחיינו בסערה לפני כשנתיים ושינה את כללי המשחק. בתחילת שנת 2020, שהביאה עלינו סגרים, בידודים ושינויים משמעותיים באורח החיים, עובדים רבים שילבו עבודה מהבית או אף עברו לעבוד מהבית באופן בלעדי. השינויים בצורת העבודה הביאו לשימוש מופחת בכלי הרכב, ולעיתים אף לצמצום מספר הרכבים שכל משפחה מחזיקה. השינוי השני הוא השינוי שראינו במחירי הביטוחים בשנים האחרונות. כניסה של שחקניות חדשות וצעירות לשוק הביטוח הישראלי, המאפשרת הצעה של פוליסות ביטוח רכב מודולאריות ומתאימות אישית למבוטחים במחירים זולים במיוחד, הופכת את מחירי המכרז פחות אטרקטיביים ביחס למחירים שיכול כל אדם פרטי להשיג על פי הנתונים האישיים ונתוני השימוש ברכב הפרטי. משכך – ירד מספר המתעניינים בביטוחי הרכב הקבוצתיים של עובדי המדינה, והכוח הקבוצתי איבד מחשיבותו.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן