ליאו: חד קרן אינשורטק ישראלי שמוכר ביטוח בשוק האמריקאי - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

ליאו: חד קרן אינשורטק ישראלי שמוכר ביטוח בשוק האמריקאי

אינשורטק

סקטור הטכנולוגיות המוטמעות בתחום הביטוח, או בקיצור האינשורטק, הפך מהכוכבים העולים של שוק ההון ומיצרני חדי הקרן הבולטים בבורסות ברחבי העולם כבר בתחילת שנת 2020. אמזון, פייסבוק, אפל וגוגל הביעו כולן כוונה לנצל במהלך השנתיים האחרונות את הפלטפורמות הדיגיטליות החזקות שלהן על מנת להיכנס לתחום הביטוח ולהציע ממשקים ידידותיים שימכרו פוליסות ביטוח שונות. באוקטובר השנה השקיעה חברת ION לא פחות מ – 20 מיליוני דולרים בחד הקרן הצעיר At Bay בתחום האינשורטק, במרץ השנה הודיע סטארט אפ האינשורטק נקסט אינשורנס על סבב גיוסים לפי שווי שוק של 4 מיליארדי דולרים, סטארט אפ האינשורטק VOOM גייס לפני כחודש 15 מיליוני דולרים – ויש עוד, הרבה.

הפעם, אנחנו סוקרים את סטארט אפ האינשורטק כחול לבן "ליאו", שהשלים לאחרונה (נובמבר 2021) סבב גיוס הון של כחמישה מיליוני דולרים. האם זה הזמן להשקיע במניות אינשורטק?

ליאו – אינשורטק בתצורת B2B

ליאו היא חברת סטארט אפ שפיתחה פלטפורמה ידידותית למכירת פוליסות ביטוח מותאמות אישית. הפלטפורמה לא מוצעת ללקוחות המחפשים פוליסת ביטוח חדשה – אלא דווקא לסוכני ביטוח, ככלי שיעזור להציע ללקוח את הפוליסה המתאימה לו ביותר, כמו גם לשמר אותו כלקוח. פלטפורמה רבת עוצמה המצויידת בכלי בינה מלאכותית מסייעים לסוכן הביטוח, כבר במהלך השיחה הראשונה, לאתר פוליסות מתאימות ללקוח. המערכת מאפשרת אוטומציה של טיפול במידע, איסוף נתונים אודות לקוחות ופוליסות ביטוח והצגה מדוייקת של כל נתון בכל זמן, על מנת לאפשר לסוכני ביטוח להציע לכל לקוח את האלטרנטיבה המתאימה והזולה עבורו. עוד, מספקת המערכת פלטפורמת צ'ק אוטומטית הפועלת בשם סוכני הביטוח 24/7, יומם ולילה. המערכת יודעת לספק נתונים ולענות אוטומטית על שאלות קבועות מראש, כמו גם לייצר תזכורות והתרעות במקרים של צורך לחזור אל הלקוח.

שוק הביטוח האמריקאי שווה מיליארדי דולרים, ומנוהל בצורה מיושנת

לירי הלפרין סגל היא מנכ"לית הסטארט אפ החדש בשמי היוניקורנים הישראלים. היא מספרת על שוק הביטוח האמריקאי, שוק בשווי של כ – 185 מיליארדי דולרים, שפועל באופן כמעט בלעדי תוך שימוש בטכנולוגיות ומתודולוגיות שיווק ומכירה של המאה הקודמת. להערכתה, מעל 70% מכלל הפוליסות שנמכרות, נמכרות בשוק האמריקאי באופן טלפוני, על ידי סוכני ביטוח ובהליך בזבזני מבחינת משאבים וארוך.

הבוט בעל הבינה המלאכותית של לאו נכנס בדיוק במקום שבו סוכני ביטוח מסורתיים וחברות ענק למכירת ביטוחים נכשלים "ליישר קו" עם העולם החדש ועתיר הטכנולוגיות: הוא מציע הטמעה קלה ונטולת מאמץ של טכנולוגיות מתקדמות, שיסייעו להנגיש ללקוח את המידע המתאים לו – במהירות ובאופן אישי.

ליאו מיועדת לשוק האמריקאי, וכבר פועלת בשותפות עם קרן יוניקורן, בנק ברקליס, TechStars ועוד. הפלטפורמה מוצעת בימים אלה גם בשוק הישראלי.

האם זה הזמן להשקיע באינשורטק?

יש דוגמאות רבות, את חלקן כבר הבאנו למעלה, של חברות סטארט אפ בתחום האינשורטק שגייסו סכומי ענק במהלך השנתיים האחרונות. שתי דוגמאות בולטות בשוק הן למונייד, שהונפקה ביולי 2020, והיפו, שהונפקה בינואר השנה. שתי החברות הללו מציגות הפסדים משמעותיים ללקוחות מאז הנפקתן: למונייד הפסידה מאז הנפקתה כ – 30%, היפו הפסידה מאז הנפקתה כ – 73%.

בתקופה של תנודתיות עזה ומדד פחד תנודתי כזה של השנים האחרונות, יהיו משקיעים שיעדיפו השקעות יציבות יותר בחברות מפותחות שיש להן פלח שוק יציב ומחיר מניה פחות או יותר קבוע. חברות אינשורטק צעירות מציגות אפשרות לעליות ערך מהירות ומשמעותיות – כמו גם לירידות ערך כאלה ומתאימות לחלק הספקולטיבי של תיק ההשקעות המנוהל של כל משקיע.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר.

דילוג לתוכן