מנסה להישאר עם הראש מעל המים: אוורגרנד מוכרת את חטיבת הביטוח ב - 600 מיליון דולר - Keynes - קיינס פורטל הביטוחים המוביל | המפתח שלך לעולם הביטוח

מנסה להישאר עם הראש מעל המים: אוורגרנד מוכרת את חטיבת הביטוח ב – 600 מיליון דולר

ביטוח

ענקית הנדל"ן והבנייה הסינית, שפרסמה אזהרת רווח באוגוסט 2020, ממשיכה לבצע מהלכים שנועדו למנוע, או לכל הפחות להאט את ההתרסקות. הפעם מדובר במהלך שניראה כמעט שולי ביחס לגודל החוב שצברה: מכירת חטיבת ביטוח החיים של החברה, תמורה כ – 600 מיליוני דולרים, על מנת להקל על חוב של מעל 300 מיליארדי דולרים.

ברבעון השלישי אשתקד פרסמה ענקית הנדל"ן והבנייה הסינית, שהיא יזמית הבנייה הגדולה בעולם, אזהרת רווח בעקבות חובות שלא ניראה כי החברה יכולה להחזיר. אם זה לא היה מספיק, הידוק הרגולציות מסביב לחובות והחזרים שלהם מטעם ממשלת סין – הפכה את המציאות קשה אפילו יותר עבור החברה הנאבקת לשרוד עם 800 פרויקטים בשלבים שונים של בנייה ברחבי סין, וכ- 1.5 מיליוני לקוחות שמחכים לקבל מפתח, לנכס החדש שלהם. כשהתאוששות הופכת חלום רחוק יותר ויותר, אוורגרנד פועלת בכל אפיק אפשרי על מנת להרוויח מעט אוויר לנשימה. היא עשתה זאת כאשר מכרה את הנכסים שבבעלותה לא מזמן, וכעת היא עושה זאת שוב, כשהיא שוקלת למכור את אחזקותיה בחברת הביטוח שרכשה בשנת 2015 והנושאת את שם החברה. האם זה המהלך שיציל את אוורגרנד ממפולת? מוקדם לומר.

העלייה והנפילה הכואבת של ענקית הבנייה

אומרים שמיליארד סינים לא טועים, אבל ניראה שמיליון וחצי סינים יכולים בהחלט לקבל החלטה שתעלה להם ביוקר: הבחירה לשלם מקדמה עבור רכישת נכס מידי החברה הגדולה ביותר בסין לבנייה ויזמות נדל"ן, האחראית על מאות פרוייקטי בינוי בכל המדינה. החברה הוקמה בשנת 1997, על ידי הוי קאו יאן, שדורג על ידי מגזין פורבס אשתקד כאיש השלישי ברשימת המיליארדרים של סין. השנה, אגב, איבד הוי קאו יאן את המיקום האטרקטיבי שלו ו"נפל" למיקום העשירי באותה רשימה. מאז 1997 ועד היום, צמיחת שוק הנדל"ן בשוק הביאה את חברות הבנייה המבוססות לתהליך מואץ של גדילה ואפילו התעשרות. כך, גם אוורגראנד צמחה באופן מהיר, ובשנת 2019 היו מאחוריה מעל 1,300 פרוייקטי בנייה גמורים והיא העסיקה כרבע מיליון עובדים סינים באופן ישיר, ועוד מאות אלפים באופן עקיף. לאחר שנים של מימון פרויקטים בין השאר באמצעות הלוואות, החברה מוצאת את עצמה במחצית שנת 2020 כשהיא בחוב של מעל 300 מיליארד דולר. בשלב זה לא היה מנוס מפרסום אזהרת רווח, מה שמיד הביא לתגובת שרשרת כואבת בשוק ההון, במחירי המנייה ואפילו במחירי פרוייקטי הנדל"ן שבבנייה מטעם החברה, שמחירם צנח במעל 25%.

מכירת חטיבת הביטוח של החברה היא לא יותר מאשר עיכוב קל במהלך הנפילה הצפוי

חטיבת הביטוח של אוורגרנד נרכשה בשנת 2015 תמורת קצת יותר מ – 600 מיליוני דולרים, וכעת מעוניינת החברה למכור את אחזקותיה בחברה הנקראת "ביטוח החיים של אוורגראנד", כ – 50%, במחיר דומה למחיר הרכישה לפני כשש שנים. אפשר לראות כי מדובר בסכום פעוט ביחס לחוב האדיר שהחברה צברה וכי ככל הנראה, לא יהיה די במכירת חטיבת ביטוחי החיים של החברה על מנת להוציא אותה מהבוץ. נתון מעניין נוסף הוא כי החברה מחזיקה באיגרות חוב בשווי כולל של כ – 7.4 מיליארדי דולרים – כשליש מסך החוב שצברה, אולם איגרות חוב אלו מיועדות לפדיון רק בעוד כשנה.

מהלך התרסקות עם סוף ידוע מראש

כנראה שהרגולציות הקשוחות שממשלת סין מפרסמת מעת לעת לא עוזרות לענקית הבנייה לעבור את התקופה הקשה שלה. בסופו של יום, אם לא תצליח לעמוד בהתחייבויותיה, מדובר כרגע על התערבות מהירה של ממשלת סין שתמנע את ההשלכות מרחיקות הלכת של התמוטטות אוורגראנד על השוק, בין השאר, על מסירת הפרויקטים בבנייה של החברה לחברות בנייה אחרות להשלמתן ומסירתן.

לבדיקה והשוואה של התיק הביטוחי בין חברות הביטוח המובילות השאירו פרטים ונציג מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל המלצה או חוות דעת בכל הנוגע לכדאיות מוצר או חברה ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי מכל סוג שהוא בתחום כזה או אחר

דילוג לתוכן